מבזקיםצבא וביטחון

תכנית רב שנתית בתפיסת ביטחון פנים בעקבות המלחמה

לאור השלכות הרוחב של מלחמת "חרבות ברזל" והצורך בהיערכות מערכתית מחודשת בתפיסת ביטחון הפנים, נערך היום, 28 בדצמבר 2023, יום חשיבה משותף למשטרת ישראל ולמשרד לביטחון לאומי, בדגש על נושאים במיקוד כחלק מתכנית רב- שנתית (תר"ש).

יום החשיבה התקיים בהשתתפות נציגי הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, בראשות הסמפכ"ל ניצב אבשלום פלד, ר' אג"ת, ר' אג"מ וכן נציגי ההנהלה הבכירה במשרד לביטחון לאומי – מ"מ מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, סמנכ"לית את"ב ונציגים בכירים נוספים ממשטרת ישראל והמשרד לבטחון לאומי.

במסגרת יום זה התקיימה חשיבה משותפת על תרחישי הייחוס והאיומים מבית ומחוץ, במטרה לגבש אסטרטגיה ארגונית מתכללת כחלק מתכנית רב שנתית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סמפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד "היום, יותר מתמיד ישנו קשב ארגוני משמעותי של המשרד לביטחון לאומי למשטרה, ובהמשך לכך תפקידנו להוביל את הארגון כולו לעשייה רב מערכתית לטובת עם ישראל".

מ"מ מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, ד"ר אלעזר בן הרא"ש : "החשיבות של תוכנית רב שנתית, במיוחד בעקבות הלקחים הראשוניים של ה-07/10, הן נדבך משמעותי בבניין הכח של המשטרה. כמשרד שאמון על גופי ביטחון הפנים, יש לנו את החובה להמשיך ולהגביר את עוצמת המשטרה ולראות את הדברים בראיה אסטרטגית שבאה לידי ביטוי במעשים יומיומיים"

סמנ"כלית את"ב, הגב' מירי שמואלי " לאור לקחי השבעה באוקטובר והבנת החשיבות של המשטרה במאמץ הלאומי ביטחוני יש צורך לגבש, לראשונה, תכנית רב שנתית למשטרה. יש צורך בחשיבה אסטרטגית משנת מציאות שתחייב חשיבה אחרת של כלל הגופים, לצד שותפות אמיתית עם משרדים נוספים וחברה אזרחית".

ראש אג"ת, ניצב יוסי רופא "בעקבות השבעה באוקטובר משטרת ישראל נערכת לחשיבה אסטרטגית בהיבטי בניין הכוח. תכנית רב שנתית תשפיע על האזרח וביטחונו האישי. אחריותנו, כארגון, על ביטחון הפנים תשפיע על המציאות ביום שאחרי.
ההתעצמות כוללת תשתיות טכנולוגיות, שוטר דיגיטלי, הקמת תחנות משטרה וגיוס כוח אדם איכותי, אשר יתנו מענה לאתגרים בהם מתמודדת המשטרה. השותפות עם המשרד לבטחון לאומי וגורמים במרחב הציבורי הם המנוע להצלחה"

ראש אג״מ, ניצב סיגל בר צבי: ״אירוע הטרור הנפשע הוכיח שהצעדים שהמשטרה החלה לנקוט, כבר בעקבות אירועי שומר חומות, בהתאמת המוכנות המבצעית לאיומים המעודכנים, חייבת להימשך. התאמה זו הוכיחה את עצמה, אך עבודה רבה עוד לפנינו. אנו עוסקים בקידום המוכנות המבצעית של המשטרה, שהיא קריטית לביטחון הפנים במדינת ישראל ולביטחון האישי של האזרחים, בגיבוש מענה הולם לאיום הרחפנים, איום חדש ומסוכן שגם מדינות העולם אינן יודעות להתמודד עימו, שיפור אמצעי המיגון ובאתגרים רבים מורכבים נוספים״

יום חשיבה בנושא תכנית רב שנתית לביטחון פנים
צילום: דוברות המשטרה ודוברות המשרד לביטחון לאומי
יום חשיבה בנושא תכנית רב שנתית לביטחון פנים
צילום: דוברות המשטרה ודוברות המשרד לביטחון לאומי

Back to top button