מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר ועדת החוץ של האיחוד האירופי בכפר עזה: "זה היה פיגוע טרור נורא"

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה סייר היום (ראשון) בכפר עזה עם יו״ר תת-הוועדה לביטחון והגנה של האיחוד האירופאי, נטלי לואזו, יו״ר ועדת החוץ של האיחוד, דיוויד מקאליסטר, וחברי פרלמנט נוספים אשר הגיעו לישראל לביקור הזדהות וסולידריות.

בתום הסיור בקיבוץ כפר עזה, נסעו חברי הפרלמנט יחד עם יו״ר הכנסת לבסיס צריפין על מנת לצפות בתצוגת אמל״ח שנתפס מידי המחבלים ביישובי הדרום ב-7.10 וכדי לצפות בתיעוד הזוועות.

המשלחת צפויה להיפגש בהמשך היום עם משפחות חטופים ונציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר: "אני מודה לחברי תת-הוועדה לביטחון ולהגנה ולחברי ועדת החוץ בפרלמנט האירופי שהגיעו לישראל כדי לראות במו עיניהם את אשר אירע כאן ב-7 באוקטובר."

עוד הוסיף כי "ישראל מייצגת משהו באיזור הזה. והמשהו הזה הוא העולם החופשי, העולם המערבי. המתקפה שחווינו היא לא רק על ישראל, אלא היא על העולם החופשי, וכולנו צריכים לעמוד ביחד. דמוקרטיות צריכות לעמוד ביחד נגד הרוע, נגד הטרור, נגד אלה שמחנכים את ילדיהם לשנאה, להרג, לאנטישמיות — וזה מה שאנחנו עושים עכשיו."

הוא הדגיש כי "אם לא נחסל את חמאס — יהיה לנו עוד 7 באוקטובר, כפי שהם אמרו זאת בגלוי: בכוונתם לחזור על הטבח שביצעו שוב ושוב ושוב.״

יו״ר תת-הוועדה לביטחון והגנה של האיחוד האירופאי נטלי לואזו אמרה: "באנו ממדינות שונות באירופה כדי להביע את הסולידריות שלנו. הבענו אותה כבר בהחלטות שלנו ובהצהרות שלנו באירופה, אבל זה דבר אחד לדבר מארצך, ודבר אחר לבוא ולראות זאת בעיניים שלך. את מה שראינו כאן, בכפר עזה, לא נשכח לעולם. אנחנו שותפים לאותו המאבק: המאבק בברבריות, המאבק בטרור, המאבק למען החירות והדמוקרטיה. אנחנו לא צריכים להיות ישראלים, אנחנו לא צריכים להיות יהודים כדי להרגיש שהאנושות היא זו שהותקפה. אנו נשמור את הזיכרון הזה עמוק בתודעתנו, נספר לאזרחינו באירופה, ולעולם לא נשכח שאנחנו נלחמים במאבק הזה ביחד.״

יו״ר ועדת החוץ של האיחוד האירופי דויד מקאליסטר: "זה היה פיגוע טרור נורא ואנו עומדים בסולידריות עם ישראל. אני חושב שהיה חשוב שלנציגות חוצת מפלגות של הפרלמנט האירופי תהיה הזדמנות להיות עדה ולהבין עד כמה הזוועות היו אכזריות במיוחד. כפי שנטלי לואיזו אמרה זה עתה, אף אחד מאיתנו לא ישכח את מה שחווינו ואת מה שראינו כאן".

ועדת הביטחון של האיחוד האירופי
צילום: דני שם טוב – דוברות הכנסת
ועדת הביטחון של האיחוד האירופי
צילום: דני שם טוב – דוברות הכנסת
ועדת הביטחון של האיחוד האירופי
צילום: דני שם טוב – דוברות הכנסת
ועדת הביטחון של האיחוד האירופי
צילום: דני שם טוב – דוברות הכנסת
נתן ווייל – דוברות הכנסת

Back to top button