חדשות הארץמבזקים

ביקורת חריפה במערכת הפוליטית: לא העת לדון בחוק עונש מוות למחבלים

בעקבות הסערה שפרצה במהלך הדיון בוועדה לביטחון לאומי בעניין קידום הצעת חוק עונש מוות למחבלים וחילופי דברים קשים שנאמרו בין נציגי משפחות החטופים והנעדרים שהשתתפו בדיון לחבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית – ביקורת חריפה נמתחה במערכת הפוליטית והן בקרב הציבור בעניין עיתוי הדיון בשעה שמעל 230 חטופים נמצאים בידי מחבלי חמאס בעזה.

יו״ר הקואליציה אופיר כץ מסר כי: "הצעת חוק עונש מוות למחבלים לא תעלה להצבעה במליאה לפני דיון ואישור בקבינט הבטחוני".

השר מיקי זוהר מסר בתגובה כי: "מאז ומעולם תמכתי בחוק עונש מוות למחבלים אך העיסוק בזה כעת בזמן שבנינו ובנותינו בידי המרצחים הנאצים, הוא טעות חמורה שפוגעת במשפחות החטופים. די עם הפוליטיקה הזו עכשיו, אנחנו חייבים להתמקד רק בניצחון במלחמה ובהחזרת החטופים הביתה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממטה המאבק של משפחות החטופים נמסר כי: "שנם חברי כנסת מופקרים שמעדיפים לסכן חיי אדם ולעסוק בפוליטיקה צינית על גבן וכאבן של המשפחות החרדות לגורל יקיריהם. הצעקות של ח״כ אלמוג כהן על משפחות החטופים הם חציית כל הקווים האדומים. הדיון שמתנהל כרגע בכנסת הוא מופקר וחסר אחריות שעלול להעמיד את חייהם של החטופים בסכנת חיים. עצוב מאד שבמקום לפעול להחזרתם הביתה, ישנם חברי כנסת מופקרים שמעדיפים לסכן חיי אדם ולעסוק בפוליטיקה צינית על גבן וכאבן של המשפחות החרדות לגורל יקיריהם".

גיל דיקמן, בן דוד של כרמל גת שנחטפה לעזה אמר במהלך הדיון בוועדה לביטחון לאומי: "התחננתי שתעצור את הדיון שלא תעשו שום הון על חשבוננו. את הדיונים שצריך לעשות אפשר לעשות גם ביום שאחרי. אתם יודעים שאנשי מקצוע אומרים לכם שזה לא הזמן. אתם יודעים שהחוק הזה לא יעבור עכשיו. בבקשה אל תגידו לנו שאנחנו מייצגים את האנשים שרצחו את המשפחות שלנו. אני כאן בשם כרמל מבקש תבחרו בחיים".

יושב ראש האופוזיציה חה"כ יאיר לפיד אמר: "משפחות החטופים זועקות את כאבן ואת כאבה של מדינה שלמה. אין גבול לאטימות ולחוסר הבושה של חברי קואליציית המחדל שמטיפים מוסר למשפחות. מה שעשה היום אלמוג כהן יזכר לדיראון עולם. הוא צריך להתבייש בעצמו".

הוועדה לביטחון לאומי - יו"ר הוועדה לביטחון לאומי - ח"כ צביקה פוגל - האגודה לזכויות האזרח
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
צילום: דוברות השר בן גביר

Back to top button