לבנוןמבזקים

חיזבאללה: "תקפנו כוח חי"ר ושני טנקים", צה"ל תקף עמדת משגרים בלבנון

ארגון הטרור חיזבאללה פרסם לפני זמן קצר (חמישי) הצהרה ובה לטענתו ביצע בשעה 15:45 יררי לעבר כוח חי"ר של צה"ל בגבול הצפון. "בתמיכה בעמנו הפלסטיני האיתן ברצועת עזה ובתמיכה בהתנגדות האמיצה והמכובדת שלו, המוג'אהדין של ההתנגדות האסלאמית, בשעה 15:45 ביום חמישי, 9 בנובמבר 2023, תקף כוח חי"ר ממוכן ישראלי בכבושים. הכפר הלבנוני תרביחה (ואדי שומרה) עם נשק טילים והם השיגו פגיעות ישירות", נכתב בהצהרה.

חיזבאללה - לבנון
צילום: תקשורת חיזבאללה

זמן קצר לאחר מכן פרסם הצהרה נוספת ובה טען כי במתקפת הטילים על מטולה בשעה 15:15 נפגעו שני טנקים והחיילים נפגעו. "בתמיכה בעמנו הפלסטיני האיתן ברצועת עזה ובתמיכה בהתנגדותו האמיצה והמכובדת, ובנוסף להצהרתו הקודמת על מתקפת הטילים באתר מטולה (בשעה 15:15 ביום חמישי, 9 בנובמבר 2023) , המחתרת האסלאמית מאשרת כי שני טנקי מרכבה נפגעו וצוותיהם נפלו." נכתב בהצהרה של ארגון הטרור.

מוקדם יותר היום, הודיע דובר צה"ל כי "מחבלים ירו לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל במרחב הר דב. כלי טיס של צה״ל תקף את מקור הירי וכוחות צה״ל תקפו בארטילריה. כמו כן, מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר מצפה עדי וכוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקור הירי. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו אמש חוליית מחבלים סמוך לגבול במרחב ראש הנקרה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

הערב זוהו מספר שיגורי פצצות מרגמה משטח לבנון לעבר שטח ישראל ונשמעו התרעות בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את המשגר ממנו בוצע הירי.

מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט וירו מנשק קל לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל במרחב מטולה. כוחות צה"ל תקפו באמצעות ארטילריה וטנקים את מקורות הירי. בנוסף, צה"ל תקף עמדת משגרים בשטח לבנון לפני זמן קצר.

צילום: דובר צה"ל

כפי הנראה, חילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה נמשכים אך התקיפות ההדדיות נשארות ברף הנמוך יחסית על מנת לא להצית מלחמה נוספת גם בצפון הארץ. עם זאת, ישנה דריכות שיא של צה"ל בצפון הארץ ומוכנות מאוד מאוד גבוהה בהגנה וגם בהתקפה אם תידרש ישראל לצאת למערכה רחבה יותר מול חיזבאללה.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו" כי חיזבאללה החזיר משטח סוריה 1,500 לוחמי הארגון ללבנון והציב אותם בדרום המדינה. ביום שבת צפוי נסראללה לנאום ולהתייחס להמשך המלחמה של ישראל ברצועת עזה.

דיווח מטריד: חיזבאללה החזיר ללבנון 1,500 מאנשיו שלחמו לצד הצבא הסורי

Back to top button