מבזקיםצבא וביטחון

"נגיע לסינוואר ונחסל אותו, אם תושבי עזה יגיעו אליו לפני זה יקצר את המלחמה"

שר הביטחון, יואב גלנט העניק הערב (מוצ"ש) סקירה ביטחונית ואמר כי ביקר במהלך השבת בצפון ובדרום, שם נפגש עם כוחות צה"ל שהצהירו כי הם מוכנים להישאר כמה זמן שצריך עד להשגת כל המטרות שהוצבו לדרג הצבאי. "האנשים האלה מילאו אותי גם גאווה וגם הרבה כוח. יש פה לוחמים שנחושים לעשות הכל עד שצה"ל ינצח וישלים את המשימה שלו, אמר והוסיף כי "עם ישראל יכול להיות גאה בכך שכל העם קם כאיש אחד ואומר "אין מקום לרשע, לארגון החמאס – דאעש של עזה".

השר גלנט אמר כי במהלך השבת התנהלו קרבות קשים בתוך רצועת עזה, "גמרנו והשלמנו את הכיתור לפני ימים אחדים. כוחות צה"ל פועלים מצפון ומדרום ולמעשה נכנסו אל תוך השטחים הבנויים. הם נלחמים כנגד מחבלים שנמצאים במפקדות, כנגד מחבלים שיוצאים ממנהרות, הם משמידים תשתיות, חדרי קשר, בונקרים, מנהרות תת קרקעיות, הם מפעילים את מלוא העוצמה של צה"ל, צה"ל תוקף מהאוויר מהים ומהיבשה, המחבלים פוגשים את העוצמה המרוכזת של צה"ל, את הפצצות של חיל האוויר, את הפגזים של הארטילריה, פגזי הטנקים וכוחות ההנדסה והחי"ר, אני חושב שהלחימה מתקדמת היטב צעד אחר צעד. מחבלים רבים מחוסלים בקרבות ואנחנו עושים את מה שנדרש".

"גדודי החמאס סופגים מכות קשות ואנחנו מפרקים גדור אחרי גדוד", הוסיף השר גלנט והמשיך, "אני יכול לומר לכם ש- 12 מפקדי גדודים של ארגון הטרור חמאס כבר חוסלו, והיד עוד נטויה. אנחנו נגיע לכולם – לשרשרת הפיקוד ולמחבלים שבשטח. ארגון החמאס אינו יודע גבולות, תושבי ישראל נחשפו לזה ב-7 באוקטובר, כאשר ראו את אירועי הרצח הקשים, את ההתעללות, את הברוטליות, את מעשי הזוועה, את האונס ואת החטיפה. לדבר הזה אחראית צמרת חמאס ואנחנו נגיע אליה. נגיע ליחיא סינוואר ואנחנו נחסל אותו. אני אומר כאן לתושבי עזה אם תגיעו, זה יקצר את המלחמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך, אמר שר הביטחון, "למרות שצה"ל מרכז את מאמציו בזירת הדרום, יש גם זירות אחרות ובראשם הזירה הצפונית. הייתי היום בפיקוד הצפון, ראיתי את הדברים מקרוב. אין לנו עניין להגיע למלחמה מול חיזבאללה. אנחנו בהגנה חזקה. חיל האוויר משמר את עיקר כוחו על מנת לתת מענה לכל התפתחות בצפון ויחד עם זה אם נסראללה יעשה את טעותו של סינוואר ויגרור את חיזבאללה למלחמה, לדבר הזה יהיו השפעות מרחיקות לכת על לבנון – הוא יחרוץ את גורלה."

סקירה ביטחונית - שר הביטחון - יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
סקירה ביטחונית - שר הביטחון - יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: שחר יורמן

Back to top button