חדשות הארץמבזקים

השבוע ה-36 למחאה: "מדינת ישראל תבטיח את עליונות המשפט"

מובילי "כוח קפלן" מסרו כי הערב (מוצ"ש) השתתפו בהפגנה בכיכר הדמוקרטיה בקפלן, תל אביב, מתחילתה, כמאה וארבעים אלף מפגינים ומפגינות.

במקביל, יותר מ-6,000 מוחות ומוחים הגיעו לנקודת הסיום של צעדת הצפון בתל חי.

מארגני הצעדה אמרו: "זו העצרת הגדולה ביותר שהתקיימה מצפון לחיפה מאז קום המדינה, עם ישראל לא יוותר לעולם על הדמוקרטיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משה רדמן, ממובילי המאבק, אמר: "הם ידברו על הפריפריה ואנחנו נגיע אליה. לא הגיוני שבשנת 2023 יישובים כמו קרית שמונה יסבלו מהזנחה כל כך פושעת, עיר ואם בישראל שבית החולים הקרוב ביותר אליה הוא במרחק 45 דקות נסיעה. למה מגיע לחולים כאן גזר דין מוות?! באיזה סדר עדיפויות מעוות?! עם ישראל נמצא בשלבי התפכחות, התפכחות מהשנאה, מהאנטי, מהשיסוי. אין לי ספק שבסופו של דבר נבנה כאן חברת מופת במדינה דמוקרטית, יהודית ושיוונית. חברת מופת שבה כולם שווי חובות, זכויות והזדמנויות".

ניסן זאבי, חבר כפר גלעדי, חבר הוועד המנהל העמותת נאמני תל חי וממובילי מחאת הגומא, אמר: "רק השנה קיצצה ממשלת הביזה את תקציב המיגון מ-500 מיליון ש"ח ל-100 מיליון בלבד. עבור כל הצפון. לצערי הרב את הממשלה שלנו יותר מעניין להפוך את ישראל לדיקטטורה מאשר לטפל במציאות האסונית בה יותר מ-80 אחוז מהבתים כאן, ובפרט בקריית שמונה, לא ממוגנים. גם נסראללה יודע את זה. הפקרת הצפון עוד תעלה במחיר דמים בגלל התנהלות כושלת וסדר עדיפויות מעוות של ממשלת החורבן".

רן הר נבו, ממובילי המאבק, מסר: "אנחנו צועדים ונלחמים ונמשיך לצעוד בידיעה שיש לנו דרך. שיש לנו עגלה מלאה בכל טוב. ביהודית. בדמוקרטית. עם שוויון זכויות מלא מלא מלא. יש בנו כוח עצום ביחד. כי פתאום קם אדם ושוב מחליט שהוא עם ומתחיל ללכת. מהגבול הצפוני עד הגבול הדרומי. מלוחמי יום כיפור ועד הדור הבא. כולנו ביחד. בסבלנות, בנחישות, נבנה מחדש את התקווה.נלחם עד שננצח. רק על דבר אחד: להיום עם חופשי בארצנו!"

שי קידר, סטודנטית ממכללת תל חי וממובילות מחאת הסטודנטים בצומת הגומא, מסרה: "אנחנו עומדים בפני שבועות מכריעים במדינת ישראל. ממשלת ישראל מצהירה בפה מלא ובלי כל היסוס שהיא לא תקשיב לפסיקת בג"ץ. תחת חסותה ובתמיכתה מתנוססות בכל פינה הסיסמאות כהנא צדק, ברוך גולדשטיין צדק, יגאל עמיר צדק, אנשים מביעים בפומבי תמיכה ברצח רבין, חלקים בעם רואים ברצח פוליטי אירוע מוצדק והממשלה נותנת לגיטימציה להתבטאויות כאלו. לאן הגענו? ישראל נהרסת תחת ידיה של ממשלה עבריינית, גזענית ופאשיסטית. לממשלה כזאת אין זכות קיום!
אני עומדת פה היום, ואומרת בכל ליבי – אני והחברות והחברים שלי לעולם לא נוותר!"

עמי דרור, ממובילי המאבק, אמר: "הנחישות של מגני תל חי לפני 103 שנה היא הנס שבגללו אנחנו עומדים כאן היום.
מדינת ישראל נקנית בייסורים. כאן קבורים 8 מגנות ומגני תל חי. מאחורינו נפלו 12 עשר הצנחנים מגדוד 9255 במלחמת לבנון השניה. כולנו עומדים כל כתפיהם של ענקיות וענקים אשר בנו את מדינת ישראל, ומורשתנו היא להמשיך להאבק על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. שיצאנו למאבק יצאנו לקרב הגנה והקרב ממשיך במלוא עוצמתו. אין לי ספק שננצח, זו רק ההתחלה".

פרופ' קרין נהון, ממובילות המאבק, הוסיפה: "כל העולם מסתכל עלינו ואומר: וואלה, הם עלו על משהו הישראלים הללו. איפה שטורקיה, הונגריה ופולין נכשלו אנחנו עומדים איתנים. 9 חודשים ב-150 צמתים, בצעדות, מול החכים, בארץ ובעולם. הערב אנחנו כאן באריה השואג. אחרי 3 ימים של צעדה בחום. 3 ימים מרגשים שבהם אנשים כל כך רבים פתחו את ליבם ועזרו. ומי שלא צפה במפגש של אנשי הגומא עם הצועדים אתמול לא ראה שמחה מימיו. אני אופטימית כי אני רואה איזה חומר איכותי ומדהים יש במאבק הזה".

חברת הכנסת אפרת רייטן נאמה במחאה בהרצליה ואמרה: "מדינת ישראל תבטיח את עליונות המשפט. מעולם לא היה נכון ומדויק יותר המשפט – see you in court. מדינת ישראל לא תהיה לאנרכיה אם יפסל חוק יסוד שחוקק בחטא. הממשלה הזו כבר הביאה את האנרכיה כשהפכה את היוצרות ויצרה מציאות מדומה ושקרית. מי שמינה עבריין מושחת לשר בכיר בממשלה- הוא אנרכיסט! מי שמינה עבריין תומך טרור לשר המשטרה – הוא אנרכיסט! מי שמחוקק חוקי שחיתות – הוא אנרכיסט! מי שתומך בראש ממשלה שמואשם בעבירות שחיתות – הוא אנרכיסט! מי שקורא לא לכבד פסיקות של בית המשפט – הוא אנרכיסט! מי שמאיים כמו מאפיונרים על היועמ"שית ואומרים שהיא סכנה לביטחון המדינה – הוא אנרכיסט! מי שקורא למנהלת רשות החברות מופקרת – הוא אנרכיסט! ממשלה ששריה קוראים תיגר על מוסדות השלטון הממלכתיים היא אנרכיסטית עם תעודות!"

חבר הכנסת גלעד קריב נאם בהפגנה בנתניה ואמר: "הערב הזה אנחנו מודיעים ליו"ר הכנסת ולשותפיו, אף אחד לא העניק לך מנדט לאיים בשמה של כנסת ישראל על בית המשפט ושופטיו. הערב הזה אנו מודיעים לך, ח"כ אמיר אוחנה ולשותפיך, ובראשם ראש הממשלה נתניהו: לממשלה שאינה מתחייבת למלא אחרי פסיקות בית המשפט אין את הזכות לדרוש מאזרחיה לכבד את החלטותיה. לממשלה ולקואליציה שאינן מרכינות ראשן מול פסיקות בית המשפט אין את הזכות לשלוח את אזרחיה להגן על גבולות המדינה".

בסוף ההפגנה בתל אביב מספר מפגינים פרצו לכביש איילון וחסמו אותו בסמוך לארלוזורוב.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית - מפגינים - תל אביב - קפלן - לילה
צילום: גלעד פירסט
הפגנה נגד המהפכה המשפטית - מפגינים - מחאה - לילה - קפלן - תל אביב
צילום: איתן סלונים
הרצליה - הפגנה נגד המהפכה המשפטית - מפגינים
צילום: אריאל טנקוס
תל חי - הפגנה נגד המהפכה המשפטית - מפגינים
ללא קרדיט
צומת כברי - הפגנה נגד המהפכה המשפטית - מפגינים
צילום: אמיר ירחי
רמת השרון - הפגנה נגד המהפכה המשפטית - מפגינים
צילום: עילאי קוריאנסקי
בית השיטה - הפגנה נגד המהפכה המשפטית - מפגינים
צילום: ניר דפנא
מפגינים חוסמים את איילון - לילה
צילום: גלעד פירסט

Back to top button