מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל: "עמדתנו ברורה – גיוס לכולם. זה סוד כוחו של צה"ל"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נאם הערב (רביעי) בטקס "אמץ לוחם" במחנה רבין, הקריה בתל אביב.

בנאומו התייחס לסערה סביב חוק הגיוס ואמר: "מול סימני השאלה, אני רוצה להציב סימני קריאה. מדינת ישראל חייבת למען ביטחונה להמשיך ולקיים את מודל צבא העם. זהו מודל המחייב גיוס מכמה שיותר חלקים באוכלוסייה הישראלית. בהתאמות הנכונות, יש מקום ויש דרך ליישם זאת בחברה הישראלית המתפתחת. עמדתנו ברורה – גיוס לכולם. במשך שבעים וחמש שנה – זה סוד כוחו של צה"ל. בייחוד בימי מחלוקת בחברה הישראלית, צה"ל הוא הפתרון המאחד והמלכד, ויש בו מקום לכולם. מול צעירים השוקלים לא להתגייס, האמירה היא ברורה: אנחנו נחיה כאן, במדינת ישראל, תמיד. לשם כך עלינו להגן. כל מי ששוקלים לא להתגייס, ישאלו את עצמם מה יהיה אם כולם ינהגו כמותם. בימים של מחלוקת, קשה ככל שתהיה, אסור לאבד כיוון. צה"ל הוא המקום הנכון להיות בו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תמך בדבריו של הלוי: "מחזק את הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי. כולם צריכים להתגייס, כולם צריכים לשרת. בלי חוקי השתמטות ובלי מתווים חסרי שיניים שיובילו לשחרור המוני מצה"ל ולריסוק צבא העם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הכנסת שרון ניר מישראל ביתנו כתבה בטוויטר: "בימים מתוחים, בהם המציאות הבטחונית נפיצה והקואליציה מתנהלת בחוסר אחריות מופגן ודוהרת לחקיקת חוק ההשתמטות ולהעמקת השבר בעם, טוב שבראש הצבא עומד רא"ל הרצי הלוי. קצין ערכי ואחראי שאומר בקול ברור וחד משמעי – גיוס חובה לכולם! מתווה צבא העם הוא כור ההיתוך של החברה הישראלית ואסור לאפשר לממשלה לפגוע בו!"

הרמטכ"ל הרצי הלוי
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button