בידורמבזקים

עולם המוזיקה באבל: הזמר האמריקני האגדי הלך לעולמו בגיל 96

טוני בנט, זמר הפופ והג'אז האמריקני עם קריירה מפוארת שהתפרסה לאורך כשבעה עשורים, מת היום (שישי) בגיל 96.

הוא זכה ב-18 פרסי גראמי לאורך הקריירה הארוכה והמפוארת שלו, כולל פרס על מפעל חיים בשנת 2001. הוא פרסם יותר מ-60 אלבומים במהלך הקריירה שלו ומכר יותר מ-50 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

בנט נולד כאנתוני דומיניק בנדטו בשנת 1926 למהגרים איטלקים עניים בקווינס, ניו יורק. אביו נפטר כשהיה בן 10, אולם כבר בשלב הזה הוא החל לשיר באופן מקצועי. כנער הפך למלצר מזמר, והרוויח כסף עבור המשפחה לפני שנרשם ללימודי מוזיקה וציור בבית הספר לאמנות תעשייתית בניו יורק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנט גויס לצבא ארה"ב בשנת 1944 כדי להילחם בצרפת ובגרמניה במהלך השנה האחרונה של מלחמת העולם השנייה.

ב-1949, לאחר שחזר הביתה, הוא יכל סוף סוף להתחיל את קריירת השירה המקצועית שלו כיאה, תחילה בשם ג'ו בארי ואחר כך כטוני בנט.

פריצת הדרך שלו הגיעה ב-1951 עם הלהיט מספר 1 הראשון שלו, Because of You. לאחר מכן הלהיטים המשיכו לזרום כאשר בנט הפך לאליל נוער, עם שירים כמו Blue Velvet, Rags to Riches וב-1962 אחד הלהיטים הגדולים שלו I Left My Heart at San Fransisco.

במהלך שנות ה-60 הסגנון של בנט, החל להישמע מיושן והוא נאבק על רלוונטיות יחד עם מספר בעיות אישיות, כולל סיום נישואיו והתמכרות קשה לסמים.

נקודת המפנה בחייו הגיעה כאשר בנט שכר את בנו דני להיות המנהל שלו. אלבום הקאמבק שלו מ-1986, The Art of Excellence, היה להיט ומאז הוא חזר לפופולריות. הוא נכנס לשלב ארוך בקריירה שלו בו ערך שיתופי פעולה רבים עם אמנים צעירים כמו איימי ווינהאוס וליידי גאגא. האלבום Cheek to Cheek מ-2014 בו שיתף פעולה עם גאגא הגיע למקום הראשון במצעדים כשיצא והפך את בנט למוזיקאי הוותיק ביותר שהגיע למקום הראשון במצעדים.

בשנת 2020, פורסם כי הוא אובחן כחולה אלצהיימר בשנת 2016. הוא כתב בטוויטר: "החיים הם מתנה – אפילו עם אלצהיימר". למרות המחלה, הוא המשיך לשיר ולהקליט עד שנת 2020. רק ב-2021 הוא הכריז על פרישתו מעולם המוזיקה.

הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים: דני ודיי מנישואיו הראשונים לפטריסיה ביץ', וג'ואנה ואנטוניה מנישואיו השניים לסנדרה גרנט בנט, ממנה נפרד ב-1983. הוא היה נשוי לסוזן קרואו מאז 2007.

טוני בנט - זמר ומוזיקאי
מעמוד הפייסבוק של Tony Bennet. שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button