מבזקיםצבא וביטחון

שר הבטחון לקצינים החדשים: "כל מי שקורא לסרבנות איננו פועל כחלק ממחאה לגיטימית"

שר הביטחון, יואב גלנט, נשא דברים היום (רביעי) בבה"ד 1, בטקס סיום קורס קצינים. בפתח דבריו אמר: ""ממני תראו וכן תעשו" (שופטים ז' י"ז) מילותיו של השופט גדעון בן – יואש ללוחמיו טרם היציאה לקרב החקוקות למולנו באותיות קידוש לבנה מגלמות בתוכן את היסוד הראשון עליו נשענת דמותו של הקצין- דוגמה אישית. כבר חמישים וחמש שנים שכאן על רחבת המסדרים הזו בלב מישור הרוחות בהר הנגב מנשבת רוח צה"ל- רוח המפקד ההולך בראש חייליו, רוח השליחות וההתנדבות לכל משימה רוח אהבת העם, האדם והארץ. לפני 44 שנים עמדתי, גם אני, על רחבה זו. כמו אז, כך גם היום מהשורות הללו ניבטות פניה המגוונות של החברה הישראלית בני העיר ובני הכפר חילוניים ודתיים אנשי ההתיישבות ובני העיר. כל אחד בתורו חלק משרשרת דורות של מפקדים המגנים על העם והמולדת."

עוד אמר גלנט: "קהל נכבד, צה"ל הוא צבא העם, כוחו ועוצמתו, טמונים באחדות השורות. גרירה של צה"ל ומפקדיו לויכוח ומחלוקת, היא מדרון חלקלק המסכן את קיומה של מדינת ישראל. אסור לנו לאפשר לאף אחד להשתמש בצה"ל ככלי ניגוח בקמפיינים פוליטיים או כחלק מאמירות מסיתות של אנשים עלומי שם. הקריאות לסרבנות והאיומים להפסקת ההתנדבות מערערים את ערכי הבסיס של צה"ל כצבא העם- ומסכנים את כשירותו. כל מי שקורא לסרבנות איננו פועל כחלק ממחאה לגיטימית בקריאתו הוא פוגע בדבר החשוב ביותר שיש לנו- ביטחון מדינת ישראל על כולנו, ובמיוחד על נבחרי הציבור, קואליציה ואופוזיציה כאחד, להוקיע ולגנות את תופעת הסרבנות. חובתנו כחברה חפצת חיים, לשמור על צה"ל מעל ומחוץ לכל מחלוקת- אין לנו צבא אחר. צה"ל הוא שלנו, של כולנו."

עוד אמר: "קהל נכבד, האיומים עימם מתמודדת מדינת ישראל בזירות קרובות ורחוקות הולכים ומתעצמים המשימות המוטלות על כתפי שדרת הפיקוד, אליה מצטרפים היום הקצינות והקצינים, הופכות מורכבות ומאתגרות יותר. בין כל האיומים האלה שזור קו מחבר ברור: איראן. איראן היא המממנת, המאמנת ומפיצת הטרור גם בגזרות הקרובות והרחוקות, מגבולותינו בצפון ובדרום ועד למוקדי הטרור ביהודה ובשומרון. בימים אלו, פועלים כוחות צה"ל יומם וליל, בנחישות ותוך סיכון חיים לסיכול טרור ולהגנה על התושבים ביהודה ובשומרון. מתחילת השנה, לוחמי צה"ל, שב"כ ומשמר הגבול ירטו מאות מחבלים, וסיכלו מאות פיגועי טרור שכוונו משטחי רצועת עזה והרשות הפלסטינית נגד אזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"היום, יותר מתמיד אני מבקש לחזק את המפקדים והלוחמים המקדישים את חייהם למען ביטחון המדינה, ולגנות בתוקף כל תקיפה פיזית- או אמירה מסיתה כלפיהם. פגיעה במפקדי צה"ל כמוה כפגיעה בדגל ישראל- לא נאפשר התנהגויות כאלו ונפעל למצות את הדין עם הפורעים. חבריי, בני המשפחות היקרים – ובעיקר אתם: ההורים הנרגשים, דרגות הקצונה שנחשפו זה עתה, חושפות גם את הבית בו גדלו הקצינים והקצינות, את החינוך אותו ינקו ואת המטען הערכי ממנו שאבו. בשם מערכת הביטחון, בשם אזרחי ישראל, תודה על מסד הערכים, על החינוך לאהבת הארץ ולנתינה, על הדאגה ועל התמיכה." הוסיף.

לסיום, אמר: "במידה רבה, בזכות כל אלו, הגיעו בנותיכם ובניכם למעמד החשוב והמרגש היום. קצינות וקצינים צעירים ביום בו החלטתם לצאת למסע הזה, המגיע היום לסיומו עם קבלת דרגות הקצונה, קשרתם את חייכם עם הקריאה: אחריי. בחרתם להוביל, בחרתם להקריב ולהשפיע יותר, בחרתם להוות חלק משמעותי בעמוד השדרה הפיקודי של צה״ל ועל כך תודתי והערכתי הרבה. בעוד זמן קצר, הטקסים, החגיגות והצילומים יהיו מאחוריכם. את מקומם יתפסו החשובים מכל: לוחמי היבשה – החיילים שלכם. עינהם יהיו נשואות אליכם, יבקשו לדעת כי יש על מי לסמוך. מעתה – חובת ההוכחה עליכם, עליכם מוטלת החובה להמשיך את מירוץ השליחים ומסע הדורות כפי שעשו החברים, וההורים שלכם בעבר אנו יודעים כי תמלאו את המוטל עליכם תוך גילוי אחריות, נחישות ומסירות. תפסו פיקוד, אנו מאמינים בכם, עלו והצליחו."

שר הביטחון בהערכת מצב מיוחדת עם בכירי מערכת הביטחון (ללא קרדיט)
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי

Back to top button