מבזקיםפוליטי / מדיני

"לקיים את לשון החוק ולפעול להסדרת גיוסם של כלל תלמידי הישיבות"

התנועה לאיכות השלטון פנתה הערב (ראשון) לשר הבטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל הרצי הלוי, בכדי להפנות את תשומת ליבם לסיום תוקפו של ההסדר לדחיית השירות של בני הישיבות בסוף החודש- ב30.6.23, ולא ב30.7.23 כפי שחשבו בצה"ל ובממשלה.

התנועה מציינת במכתבה כי הסדר דחיית השירות לתלמידי הישיבות נקבע בפרק ג1 לחוק שירות הביטחון. לפי הוראות החוק (סעיף 26ב), הסדר זה יפקע ביום 30.6.2023, ומכאן שהדחיות מטעם המדינה למועד קיום פסק הדין עד ליום 31.7.2023 כלל אינן רלוונטיות.

על פי הרשום במכתב, הסדר הגיוס לבני ישיבות נחקק כהוראת שעה, ומאחר שהממשלות לא חוקקו חוק גיוס חדש כפי שהתחייבו בבית המשפט, ההסדר פוקע מעצמו כבר ביום 30.6.2023. מכאן שהחל מיום 1.7.2023 על צה"ל לפתוח בגיוס כללי של כלל תלמידי הישיבות. התנועה מבקשת במכתבה משר הבטחון ומהרמטכ"ל להיות ערוכים לגיוסם של כלל תלמידי הישיבות, בהתאם לחוק שירות הבטחון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "אין לנו אלא להצטער על כך שגרירת הרגליים של המדינה בכל הקשור לגיוס תלמידי הישיבה, הביאה אותנו ליום זה בו התברר כי תוקפו של ההסדר שאפשר את דחיית הגיוס בטל מעצמו. צר לנו על כך שהמדינה לא נערכה לכך מבעוד מועד, ואנו מצפים ממנה לקיים את לשון החוק ולפעול להסדרת גיוסם של כלל תלמידי הישיבות".

ארכיון. צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

Back to top button