חדשות הארץמבזקים

"באנו לכאן לצומת שבה מאיר הי"ד נרצח כדי לומר אנחנו לא מפחדים"

מאות בני אדם הצטרפו אמש (שני) לטל אלמנתו של נרצח הפיגוע, מאיר תמרי הי"ד, ולאביו של הנרצח הרב משה תמרי שאמש יצאו עוד לפני תום השבעה המסתיימת הבוקר, למקום הרצח, וקיימו עצרת תפילה וקריאה להשיב את הבטחון ולהגביר את ההתיישבות כמענה לרצח. בעצרת השתתפו גם יו"ר הישוב חרמש רוני מזרחי, בנימין הורגן ששכל את אשתו אסתר הורגן בפיגוע לפני כ 3 שנים וטל היא בתה של אשתו החדשה, וכן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

טל אלמנתו של מאיר הודתה לרבים שהגיעו לנחם אותה ואמרה: "אני רוצה להגיד תודה רבה לכולם מעומק הלב. כל אחד ואחד שפינה זמן מהחיים היקרים שלו, מהזמן היקר שלו, המאוד יקר פה בעולם, ובא וניחם וחיבק והקדיש ועשה. כולכם אצלי בלב, ואני מרגישה את הכוחות האלה, ואני מקווה שהכוחות האלה ימשיכו ללוות אותי בדרך המאוד לא פשוטה שיש לי לעבור פה בעולם. ובאמת שנזכור שכולנו אחד כמו שכולם פה אמרו. הרגשתי את זה חזק כי לכל אחד שבא, לא משנה מי זה היה, היה את האהבה בעיניים, ואת ההזדהות, ואנחנו עם אחד, ובאף עם אחר בעולם לא הייתי מקבלת כזאת אחוות אחים, כזאת הרגשה שכולם באמת מרגישים את הכאב, וכולם באמת מרגישים שהם גם איבדו פה משהו ומישהו, וזה הייחוד שלנו, של העם שלנו. ובזכות זה אנחנו קיימים פה כל השנים האלה. ובזכות זה אנחנו נמשיך להיות פה."

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דרש מהממשלה שלא לפתוח מחדש את המחסום שבסמוך אליו נרצח מאיר: "באנו לכאן לצומת שבה מאיר הי"ד נרצח כדי לומר אנחנו לא מפחדים, אנחנו ניסע כאן. אנחנו נבנה כאן עם ישראל חי, במהלך השבוע הזה כל עם ישראל, התוודע לטל ולמשפחה המדהימה הזו שברית דמים קושרת בינה לבין השומרון בין צפת לבין חרמש, כולנו עם אחד. אנחנו עומדים מול ברברים, אבל אנחנו יהודים. אנחנו יהודים, מאמינים בני מאמינים ואנחנו יהודים שמיישבים את הארץ שלנו בשם ההיסטוריה, בשם הדורות הקודמים, למען הדורות הבאים. אנחנו שליחים של כל עם ישראל ואנחנו לא נשבר אנחנו לא מפחדים מהם, אנחנו יודעים מה ערך השליחות שלנו כאן. בזמן הקרוב יתווספו כאן אורות חדשים של יישוב הארץ בחרמש ובכל צפון השומרון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר דגן: "בזמן הזה כולנו מחזקים את החלוצות ואת החלוצים בישוב חרמש את המשפחה האדירה הזו ואת התושבים היקרים. ועם ישראל כאן ייתן תשובה נחושה. מה שהיה לא יהיה, חרמש תגדל תתפתח, ובכל המרחב הזה יותר נוכחות יהודית יותר מטיילים יהודים, בראש מורם. אני אומר כאן בצורה ברורה. לראש הממשלה, לשר הביטחון, לכל שרי הממשלה, אם המחסום הזה היה סגור בזמן הרצח, מאיר היה היום איתנו, שלא תעזו לפתוח את המחסום הזה יותר שלא תעזו אנחנו לא ניתן לכם. ההתיישבות בצפון השומרון היא התיישבות גאה, התיישבות מאמינה, יודעת מה היא שווה. יש פה יהודים ויהודיות, עם כיפות ובלי כיפות, מבוגרים וצעירים ועם ישראל איתנו ואנחנו עם ישראל ואנחנו לא נוריד את הראש לעולם".

מאיר תמרי הי"ד, נרצח לפני שבוע בדיוק, סמוך לביתו שבחרמש על ידי מחבל שירה בו מרכב חולף. מאיר הותיר אחריו את אשתו טל ושני ילדים פעוטים.

מאיר תמרי הי"ד - הלוויה
ארכיון. צילום: רועי חדי

Back to top button