חדשות הארץמבזקים

לא רק בגלל הרפורמה המשפטית: "בלי גיוס אין פיוס"

אנשי מחאת 'המילואימניקים אחים לנשק' יצאו בקמפיין חדש שמתמקד בצורך בחלוקה בנטל השירות כתנאי הכרחי לפיוס. זאת על רקע ההבנה שהעיכובים בחקיקת פסקת ההתגברות מובילים לכך שחוק ההשתמטות הוא הפתרון של חברי הכנסת החרדים להענקת פטור מנטל השירות לציבור החרדי. זאת בעקבות התעקשות הממשלה על קידום 'חוק ההשתמטות', כפי שהם מכנים אותו.

הקמפיין שיוצא בימים אלה בשלטי חוצות ברחבי הארץ ובדיגיטל, הינו חלק ממאמץ משולב עם פעילות שטח ועבודה מול מקבלי החלטות, ולראשונה מוחלף בו הביטוי "שוויון בנטל" ב"חלוקה בנטל", מתוך הבנה של חברי המחאה, שלשיטתם החלוקה אינה חייבת להיות שווה כדי להיות שוויונית. אמירה זו נועדה לשקף גישה לפיה נכון שכל אדם בישראל, יהודי או ערבי, חילוני או חרדי, יקח חלק בנטל השירות באופן כזה או אחר כאמצעי לביסוס שוויון ולפיוס ואיחוי הקרע בעם.

'מתווה הפיוס' אותו מציעים 'אחים לנשק', נועד, לדבריהם, להביא למצב בו כלל חלקי החברה לוקחים חלק בנטל השירות ובכור ההיתוך הישראלי לפי יכולתם. בניגוד לחוק ההשתמטות שמקדמת הממשלה ויתחזק את המשך פרדת החרדים משאר חלקי החברה, הוא יחבר ביניהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממחאת 'המילואימניקים אחים לנשק' נמסר: "אנחנו קוראים לאחינו החרדים לא לקדם את חוק ההשתמטות ולכתוב חוזה חדש בחברה הישראלית יחד איתנו במקום. דמם אינם סמוק משלנו, ואין הצדקה לכך שבמדינת ישראל יחיו משרתים לצד משרתים. אנחנו נילחם עד שכל אזרח בישראל ישרת בצבא או בשירות אזרחי, בין אם הוא חרדי או חילוני, ערבי או יהודי. רק כך נחלוק בנטל, ורק כך נביא לפיוס אמיתי בעם".

מחאה - מצדה - רפורמה משפטית
צילום: מחאת מילואימניקים 'אחים לנשק'

Back to top button