כלכלהמבזקים

עבודה מרחוק ומענקי פרישה מוגדלים: הסכם קיבוצי חדש בחברת ויסוניק

ההסתדרות, הנהלת חברת ויסוניק וועד העובדים בחברה חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם משמר את ההישגים הכלכליים והארגוניים שנכללו בהסכם הקיבוצי הראשון שנחתם בחברה בשנת 2019, ומעגן שורה של הסכמות חדשות שמשפרות את זכויות העובדים. ההסכמות החדשות מסדירות, בין היתר, עבודה מרחוק ומענקי פרישה לעובדים שיוצאים לגמלאות. תוקפו של ההסכם החדש הוא 3 שנים.

חברת ויסוניק עוסקת בפיתוח תוכנה וחומרה למערכות גילוי אש ואבטחה, והיא חלק מקבוצת ג'ונסון קונטרול העולמית. עובדיה התאגדו בהסתדרות לראשונה ב-2019, ומשרדי החברה ממוקמים ברעננה.

במסגרת ההסכם, ההנהלה תגדיל ב-40% את השתתפותה בארוחות (מ-50 ₪ ל-70 ₪ ביום, בשתי פעימות במהלך שנת 2023). עוד סוכם, על הסדרת עבודה מרחוק – עובדי החברה יהיו זכאים לעבוד לפחות יום קבוע אחד בשבוע מרחוק, תוך מתן אפשרות להרחיב את העבודה מרחוק לארבעה ימים בשבוע, בכפוף לשיקול דעתו של המנהל הישיר. הצדדים גם הסכימו על שיפור מנגנוני הפיטורים מטעמי התייעלות ותפקוד לקוי, בכדי לחזק את הביטחון התעסוקתי של העובדות והעובדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד בהסכם – כל עובד שיסיים את עבודתו בחברה עקב הגעתו לגיל פרישת חובה או אחרי, יהיה זכאי עם פרישתו למענק פרישה מיוחד בגובה של משכורת חודשית על כל שנת עבודה בנוסף לפיצויי פיטורים. כמו כן, סוכם כי מו"מ על תוספות שכר ותנאים כלכליים נוספים יתקיים לקראת סוף 2023, במטרה משותפת לצלוח שנה פיננסית מאתגרת לחברה.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק, יקי חלוצי: "גם בתקופה המאתגרת הזו לעובדי הענף, חשוב שידעו כולם, התאגדות בהייטק עובדת – זו כבר עובדה מוכחת. לעובדי הפיתוח בויסוניק יש נציגות מוכשרת, ואנחנו יודעים לעבוד בצורה יעילה ובשיתוף פעולה גם עם ההנהלה המקומית וגם עם ההנהלה הגלובלית, לטובת הבטחון, השרידות והתנאים של עובדי האתר. כך גם נמשיך לעשות בכל מקום בו יתאגדו עובדי הענף".

יו"ר ועד עובדי ויסוניק, מיכאל חכמוב: "ניהלנו משא ומתן ארוך אך באופן ששני הצדדים יכולים להיות מרוצים. אין לי ספק שהצלחנו להגיע להישגים משמעותיים עבור העובדים וכך גם נמשיך לעשות. הוועד, יחד עם ההסתדרות, ימשיך לעבוד לטובת העובדים באתר".

המשא ומתן לגיבוש ההסכם נוהל מטעם ההסתדרות על-ידי: מנהל החטיבה באיגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, אלון וינברן, מזכיר איגוד מקצועי במרחב תל-אביב יפו, עו"ד גיא רוטנברג, יו"ר ועד עובדי ויסוניק, מיכאל חיימוב, ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית בהסתדרות. הנהלת החברה יוצגה על-ידי: מנהלת משאבי אנוש, שני סירקיס, עו"ד מיכל זהר וקארין איילון ממשרד נשיץ, ברנדס אמיר.

ויסוניק בע"מ - ההסתגרות - הסכם קיבוצי
צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button