כלכלהמבזקים

רשות המסים מעדכנת את הדיווח של מעסיקים ועובדים בעת הפסקת עבודה

רשות המסים הודיעה הבוקר (חמישי) שהיא מחדשת ומעדכנת את הדיווח של מעסיקים ועובדים בעת הפסקת עבודה במטרה לסייע לציבור למלא את חובתו ולמצות את זכויותיו בעת מעבר בין עבודות ויציאה לפנסיה.

ברשות המיסים הסבירו כי בעת פרישה מהעבודה, אם בשל יציאה לפנסיה או בשל התפטרות או פיטורים, יתכן שהעובד זכאי למענק פרישה, המורכב מפיצויי פיטורים וכל תשלום אחר או זכות הנובעים מהפרישה. נכון להיום, המעסיק נדרש לדווח לרשות המסים על כל פרישה של עובד ולכלול בדיווח את כל הסכומים והזכויות שהועמדו לרשות העובד באמצעות טופס 161. לצד דיווח המעסיק, העובד שפרש נדרש להודיע על בחירותיו בנוגע לכספי המענק כדוגמת משיכת הכספים בפטור, או ייעודם לקצבת פנסיה באמצעות טופס 161א.

במסגרת המהלך הנוכחי, מעסיקים ועובדים ידווחו על פרישה מעבודה באמצעות טופס 161 חדש, המחליף את טופס 161 הישן ואת טופס 161א. הטופס החדש כולל דיווחים נוספים שנועדו לשקף לעובד את כל הסכומים והזכויות שהועמדו לרשותו וכן דיווחים שנועדו לסייע לעובד בבחירותיו ביחס למענק הפרישה. כמו כן, במסגרת הטופס החדש הובאו בפני העובד כל חלופות המיסוי ביחס למענקים תוך מתן הסברים מפורטים על גבי טופס.

בנוסף, הורחבו הסמכויות שניתנו למעסיקים, כך שהמעסיקים יוכלו לאשר את בקשות העובד ובהתאם לכך להנחות את קופות הגמל על מתן הפטור ממס, ניכוי המס ורצפים. זאת, מבלי שהעובד יצטרך להגיע למשרדי רשות המסים על מנת לאשר את בקשתו.

כמו כן, במקביל לפרסום הטופס החדש ולהסברים בו, רשות המסים פרסמה באתר שלה "מדריך לעובד שפרש", המסייע לעובד שפרש במילוי הטופס ובו דגשים והסברים לחלופות העומדות בפני העובד ביחס למענקי הפרישה. הגישה למדריך תתאפשר גם באמצעות סריקת ברקוד בטופס.

במקביל מקדמת רשות המסים – בשיתוף עם ישראל דיגיטלית ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון – את פרויקט "דיווח מקוון על עזיבת מקום העבודה", במסגרתו דיווחי המעסיקים על פרישה ובחירות העובדים ביחס למענקי פרישה ייעשו באופן מקוון.

רשות המיסים
צילום: רשות המיסים
Back to top button