טכנולוגיהמבזקים

אילון מאסק מזהיר: "בינה מלאכותית עלולה להוביל להרס הציוויליזציה"

המיליארדר אילון מאסק הזהיר אתמול (שני) בראיון חדש כי בינה מלאכותית עלולה להוביל ל-"הרס הציוויליזציה".

בריאיון ברשת פוקס ניוז, מאסק אמר: "בינה מלאכותית מסוכנת יותר, למשל, מתכנון מטוסים מנוהל לא נכון או מאחזקת ייצור או ייצור גרוע של מכוניות, במובן זה, יש לה את הפוטנציאל – ככל שתהיה סבירות קטנה, אבל זה לא טריוויאלי – יש לה את פוטנציאל של הרס הציוויליזציה".

מאסק הזהיר לאחרונה שוב ושוב מפני הסכנות של בינה מלאכותית, על רקע ריבוי מוצרי בינה מלאכותית לשימוש צרכני כללי, כולל של ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ומיקרוסופט. מאסק הצטרף בחודש שעבר גם לקבוצה של מנהיגים טכנולוגיים אחרים בחתימה על מכתב פתוח הקורא להפסקה של שישה חודשים במרוץ "יוצא משליטה" לפיתוח בינה מלאכותית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאסק אמר שהוא תומך ברגולציה ממשלתית בתחום הבינה המלאכותית, למרות ש-"לא כיף להיות מוסדר". ברגע ש-AI "יכול לתפוס שליטה", זה יכול להיות מאוחר מדי להציב תקנות, לדברי מאסק.

אולם, מאסק עצמו, חרף אזהרותיו, עדיין משקיע בטכנולוגיות בינה מלאכותית דרך החברות הרבות שלו.

טסלה, למשל, מסתמכת רבות על בינה מלאכותית. מאסק היה חבר מייסד של OpenAI, החברה מאחורי מוצרים כמו ChatGPT, אולם מאסק אמר שההתפתחות של OpenAI היא "לא מה שהתכוונתי בכלל".

בטוויטר, מאסק אמר בציוץ בחודש שעבר שהוא מתכנן "להשתמש ב-AI כדי לזהות ולהדגיש מניפולציה של דעת הקהל בפלטפורמה זו".

כעת, מאסק אמר שהוא רוצה ליצור מתחרה להצעות הבינה המלאכותית של ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט וגוגל. מאסק הכריז: "אנחנו הולכים להתחיל משהו שאני קורא לו TruthGPT. […] בינה מלאכותית מחפשת אמת […] שדואגת להבין את היקום".

באותו ריאיון, מאסק התייחס גם לבעלותו השנויה במחלוקת על טוויטר. הוא חשף שכ-80% מהעובדים התפטרו או פוטרו בחודשים האחרונים בשל ניהולו: "חשבתי שכנראה יהיו כמה תגובות שליליות. […] אתה לא צריך כל כך הרבה אנשים בשביל לתפעל את טוויטר".

אילון מאסק
ארכיון. צילום: Hannibal Hanschke/Pool Photo via AP

Back to top button