חדשות הארץמבזקים

הוחלט לאחר הערכת מצב: יהודים ותיירים לא יעלו להר הבית עד סוף הרמדאן

ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי סיימו לפני זמן קצר (שלישי) הערכת מצב מקיפה עם ראשי זרועות הביטחון שעסקה במצב הביטחוני בישראל לרבות באיו"ש, ירושלים ובהר הבית.

ראש הממשלה נתניהו והשרים גלנט ובן גביר הנחו להשקיע את כלל הכוחות המבצעים הדרושים במטרה להגן על המתפללים שיגיעו לכותל, ובצירים המובלים אליו.

בנוסף הוחלט לאסור עליית מבקרים יהודים ותיירים להר הבית עד סוף הרמדאן בהמלצה פה אחד של שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ והמפכ״ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה שיבח את משטרת ישראל על אופן פעולתם בהר הבית ובכותל בחג הפסח, ואת כוחות הביטחון על שורות סיכולים ופעולות הגנה על אזרחי ישראל שהצילו חיים רבים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להחלטה ואמר כי "ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור – היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב. אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידויי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו – יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו".

תום ניסני מנכ"ל בידינו הגיב להחלטה ואמר כי "סגירת הר הבית היא כניעה מבישה לטרור שתוביל להגברת ההסתה והטרור. ברור לכל שרק נוכחות יהודית בהר מונעת את ההסתה ומאפשרת לכוחות הביטחון שליטה כלשהי בנעשה בהר. אלפי היהודים שעלו השבוע להר מוכיחים שיש כאן עם חזק עם הנהגה חלשה."

ארכיון. ח"כ איתמר בן גביר. צילום: מנהלת הר הבית

17 תגובות

  1. שיקו קצוני מה הקשר לבגידה.? זה מעשה שקול ואחראי.גם על פי ההלכה אסור להעלות להר הבית.סבלנות אחי.סבלנות.המכה תגיע

  2. סופית אני עם ביבי ובן גביר סיימתי! מצער לומר אבל בנט היה הרבה יותר טוב לנו.

  3. בן גביר כולנו מחכים לראות אם אתה נכנע לביבי בהחלטה שלו ,או שאתה מחליט כמו שאמרת לאפשר עלייה להר הבית 😡

  4. ביבי ובן איתמר בן גביר אין לכם בושה בוגדים בעם שלכם בחרנו בכם האמנו בכם ובסוף בגדתם בנו תתבישו לכם אתם יותר גרוע מעולם

  5. נראה מה יעשה בן גביר
    יצא אפס ?
    יצא סמרטוט ?
    יצא שמאלני ?
    יפיל את ממשלת השחיתות ?

Back to top button