חדשות הארץמבזקים

"אסון בלתי נתפס – דורשת מממשלת ישראל למצות את הדין עם המרצחים האכזריים"

לוסי (לאה) די נפצעה ביום שישי האחרון באורח אנוש, בפיגוע הירי הרצחני שהתרחש בצומת חמרה בבקעת הירדן. בפיגוע נרצחו שתי בנותיה, רינה ומאיה די ז"ל והיום (שני) המרכז הרפואי הדסה בישר על קביעת מותה של לוסי ז"ל לאחר מאבק של מספר ימים על חייה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת די על פטירתה של אם המשפחה, לאה (לוסי) ז״ל, שנרצחה בפיגוע הקשה בבקעה ביום שישי האחרון, יחד עם שתי בנותיה מאיה ורינה ז"ל."

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד ללאה די ז״ל: ״כמה קיווינו, כמה התפללנו, אך לצערנו לאה, אמא של רינה ומאיה די זכרן לברכה, שנפצעה אנושות בפיגוע בבקעה, מתה מפצעיה. בשם העם בישראל כולו אני שולח תנחומים חמים למשפחת די ומתפלל שלא ידעו עוד צער. יהי זכרה ברוך ומבורך.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר ניר ברקת ספד לה: "כמה עצב עם הידיעה על פטירתה של לאה די ז״ל, אמן של הנערות שנרצחו בפיגוע, שכעת הצטרפה אליהן. כמה אכזריות ורוע צריך כדי לקחת חיים של אמא ושתי בנותיה רק בגלל שהן יהודיות. יהי זכרן ברוך."

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״יחד עם עם ישראל כולו, אני מבקש להביע צער עמוק על מותה של לאה די, אימן של מאיה ורינה ז״ל שנרצחו בפיגוע המתועב בבקעה, ולשלוח את תנחומיי הכנים למשפחה בשעתה הקשה והכואבת. ‏סומך על כוחות הביטחון שפועלים גם כעת, שישימו ידם על המרצחים ושולחיהם ויבואו איתם חשבון״.

ח"כ דן אילוז (ליכוד): "הלב לא יכול לעכל את גודל הטרגדיה. עם ישראל כולו מחבק את משפחת די היקרה בשעה קשה זו. נבוא חשבון עם המחבלים הארורים ונעשה זאת מהר. זו חובתנו, אך פעולה נקודתית לא מספיקה. עלינו לחזק את השורשים שלנו בבקעת הירדן ולהחזיר את ההרתעה לאזור כולו. הלב לא יכול לעכל את גודל הטרגדיה. עם ישראל כולו מחבק את משפחת די היקרה בשעה קשה זו. נבוא חשבון עם המחבלים הארורים ונעשה זאת מהר. זו חובתנו, אך פעולה נקודתית לא מספיקה. עלינו לחזק את השורשים שלנו בבקעת הירדן, לקדם את החלת הריבונות בבקעה, ולהחזיר את ההרתעה לאזור כולו. המחבלים צריכים לראות שכל ניסיון לפגוע בנו רק מחזק את הנוכחות שלנו בשטח".

ח״כ מאיר כהן: "הלב מתרסק לרסיסים עם הידיעה על מותה של לאה די, יום אחרי הלוויתן של שתי בנותיה רינה ומאיה, שנרצחו בפיגוע הקשה בבקעת הירדן. ‏מחזק ומחבק את המשפחה ואת תושבי אפרת בשעתם הקשה. ‏יהי זכרן ברוך."

חה״כ דבי ביטון (יש עתיד): "אסון בלתי נתפס. לאחר שמשפחת די קברה את בנותיהן מאיה ורינה ז״ל כעת נתבשרו שגם הרעיה, אם המשפחה לאה די נפטרה. משתתפת בצער המשפחה, אין בפי את המילים המתאימות לנחמה. דורשת מממשלת ישראל למצות את הדין עם המרצחים האכזריים. יהי זכרה ברוך."

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן, בתגובה לכך שלוסי לאה די, נפטרה מפצעיה מהפיגוע בבקעה: "לאחר מאבק עיקש על חייה, לוסי (לאה) די הצטרפה לבנותיה הקדושות רינה ומאיה הי"ד. תתפללו עלינו שלושתיכן מן השמים. על המשפחה שלכן, על הקהילה באפרת – ובגוש עציון ועל עם ישראל כולו. עלינו נותרה הדרישה מן הממשלה להשיב את הביטחון ולהעניש את מחוללי הטרור הרצחני והברברי הזה ולהילחם בו בכל הכלים. משפחת די, אין מילים לנחם אתכם אחרי הלוויה הקשה אתמול, השכול שוב דופק על דלתיכם. בבניין ירושלים תנוחמו".

יובל ארד, ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל: "הלב נשבר עם מותה של לוסי די, אמן של מאיה ורינה ז"ל, שנרצחו שלושתן בפיגוע הקשה בבקעת הירדן. אני מבקש בעת קשה זו לשלוח תנחומים, בשמי ובשם קהילת כוכב יאיר-צור יגאל, לבני המשפחה ולתושבי היישוב אפרת. אני בטוח שכוחות הביטחון ישלימו במהרה את המצוד וישיגו את המחבלים הרוצחים השפלים, חיים או מתים."

לוסי לאה די ז"ל
צילום: באדיבות המשפחה
לוסי לאה די ז"ל
צילום: באדיבות המשפחה

תגובה אחת

Back to top button