חדשות הארץמבזקים

"מחאה במצולות": "גלנט, דע מאין באת ולאן אתה צולל"

15 צוללנים, אנשי מילואים, יוצאי שייטת 13 ויחידה 669 שאליהם התלוו שני צלמים נפגשו בשבת האחרונה באתר הצלילה "הסטי"ל" באילת על מנת להעמיק אל המצולות ולהביע את מחאתם כנגד מפקד הסטי"ל ושייטת 13 לשעבר, שר הביטחון יואב גלנט, זאת לנוכח ההפיכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

המוחים אמרו כי השר גלנט "השאיר את ערכיו קבורים במצולות".

לדבריהם, "הצלילה עם שלטים ודגלי ישראל הינה ניסיון נוסף של תנועת המחאה של המילואימניקים להגביר את הלחץ על השר גלנט כדי שזה יעשה עם עצמו חשבון נפש ויפעל לעצור את ההפיכה המשטרית שמאיימת להטביע את הדמוקרטיה הישראלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום דווח כי לאחרונה קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחות קשות עם שר הביטחון יואב גלנט בנוגע למשבר הטייסים בטייסת 69. במהלך אותן שיחות ניסה שר הביטחון להבהיר לראש הממשלה עד כמה המשבר בצא ובמערכת הביטחון חמור בעקבות המהפכה המשפטית. נתניהו ששוחח עם שרים נוספים העריך בפניהם כי אם לא תושג פשרה סביר מאוד שגלנט יתפטר.

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "האיום של גלנט בהתפטרות הוא במקומו, כי הוא מבין את מה שנתניהו לא מבין – עוד מעט לא יהיה לנו צבא מילואים ואנחנו בסכנה ביטחונית חריפה. אם הם לא עוצרים במיידי את כל החקיקה -הרס צבא המילואים וביטחון ישראל – יהיה על ידיהם".

מובילי המאבק בדיקטטורה אמרו בתגובה לפרסום אודות גלנט: "מעכשיו כשברור שאין שום ריכוך אלא ניסיון להשתלטות עויינת על הרשות השופטת, אנו מצפים מגלנט להודיע שיצביע נגד ויתפטר מתפקידו אם החוק לוועדת בחירת השפוטים יובא להצבעה. אחרת הקרע בצבא העם יהיה באחריותו הישירה ובמשמרתו כשומר בטחון ישראל, בממשלת חורבן הבית."

בנוגע למתווה "המרוכך" של הקואליציה אמרו: "לא מדובר בריכוך, אלא בהכרזת מלחמה של ממשלת ישראל על אזרחיה ועל הדמוקרטיה הישראלית. החקיקה שהם מנסים להעביר היא הפרק הראשון בהפיכת ישראל לדיקטטורה, שתכניס שופטים מטעם השלטון – שופטים שפוטים, כמו בהונגריה ורוסיה שיבחרו על ידי ממשלת חורבן הבית."

מובילי המאבק בדיקטטורה אמרו כי "זהו ניסיון שקוף להרדים את המחאה באמצעות מילים יפות על אחדות העם, כשבפועל, מדובר בישראבלוף שיחסל את הדמוקרטיה ויקרע את העם לגזרים, זהי ממשלת חורבן הבית. והאחריות על הקרע מוטל עלייה ועלייה בלבד. חובה להתנגד לחקיקה המסוכנת הזאת, ואם היא אכן תקודם, אנו דורשים מראשי האופוזיציה לנתק כל מגע עם ממשלת ישראל, לא לקיים עימה כל הידברות ולהחרים את ההצבעות על החוק. זו ממשלה לא לגיטימית ואסור לשתף איתה פעולה."

שייטת 13 - מחאה - יואב גלנט - הרפורמה המשפטית
צילום: בועז סמוראי
יוצאי שייטת 13. צילום: בועז סמוראי
צילום תת ימי: בועז סמוראי, שטפן גלזר

Back to top button