מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: "ההפיכה המשטרית מעלה שאלות קשות לגבי עתידנו, מקווה שחלילה לא ישפך דם"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא הערב (חמישי) דברים במפגש עם ראשי האופוזיציה.

בהצהרתו פנה גנץ לנתניהו ואמר לו כי "מתווה הנשיא לא אידיאלי, אבל ריאלי – האלטרנטיבה קשה והרסנית."

גנץ אמר כי "מתווה הנשיא הדליק את האור למשך דקות ספורות – ולא חלפו כמה רגעים, עד שנטרקה הדלת. אני קורא מכאן לנתניהו ולכל סיעות הקואליציה, לגלות מנהיגות, להסתכל על המציאות – ולעצור. אני אומר לנתניהו, זהו לא מתווה החלומות של אף צד, אבל האלטרנטיבה, בהקשרי ההשפעה על ישראל, בתוכה ומחוצה לה, קשה והרסנית. לכן, אני חושב שכל מי שנמצא כאן, מוכן גם לקיים הידברות על בסיסו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ ציין כי "כל מי שכאן, צריך גם להגיד בפה מלא, שהוא מקבל את מתווה הנשיא כמקשה אחת, כהסכמה ששומרת על הדמוקרטיה ושומרת על עם ישראל. זהו לא מתווה אידיאלי – אבל הוא מתווה ריאלי. אנחנו עומדים בפני אתגרים ביטחוניים אדירים, בתקופה רגישה ומתוחה – הטרור משתולל ברחובותינו, איראן דוהרת לעבר סף גרעיני, והעולם כולו מתנהל בצל המלחמה באוקראינה. מול אלו חייבים לצופף שורות – ונתניהו ושותפיו מפרקים אותן לגורמים. אנחנו, אני – תמיד אתייצב כשסכנה ביטחונית תגיע מאויב – אסור שנגיע למצב שאויבנו יזהו חולשה בתוכנו. ההפיכה המשטרית מעלה שאלות קשות לגבי עתידנו."

"אני מבקש לפנות לאחיי החרדים ולשאול אותם – כשתקום ממשלה אחרת – מי יגן עליכם כשיחליטו חלילה לשלול את זכות הבחירה של מי שלא יסכים ללמוד לימודי ליב"ה או להתגייס? נמצא איתנו כאן ואני מברך על זה, ידידי מנסור עבאס שמייצג ציבור ערבי רחב – אני שואל, מי יגן עליו כשיחליטו לשלול ממנו את זכות הבחירה או האזרחות? בג"ץ יהיה נשלט, היועמ"שים מנוטרלים, והפוסק הראשון והאחרון יהיה רוב קואליציוני. כל אזרח, כל קבוצה, כל שבט – נמצא בסכנה מוחשית. על פי הרעיון המתהווה, מי שהיום בשלטון – מחר עלול להיות הנפגע העיקרי." הבהיר.

לדבריו, "המעשים קצרי הרואי האלו לא רק פוגעים בנו היום – הם מתכון להרס כל התשתית הציונית. כדור השלג הזה מתחיל להתגלגל, וצריך לנפץ אותו כשהוא קטן. נתניהו, עמדת היום יחד עם קנצלר גרמניה ושיקרת מול פני העולם – אם ההפיכה המשטרית תעבור, ישראל לא תהיה דמוקרטיה ליברלית – היא תהיה דמוקרטיה בקושי, היא תהיה דמוקרטיה בקשיים."

בסיום אמר גנץ כי "בשנים האחרונות הולך וגובר השסע החברתי בישראל, וכעת המשימה שתוטל על כתפינו כמנהיגים אחראיים, היא לא רק לאחות את השבר החברתי, אלא גם לתקן את העיוותים שנזרעים בדמוקרטיה שלנו. זוהי המשימה, וכולנו נחושים לעמוד בה. עם ישראל חזק מכל ממשלה, ואני מאמין שבעזרת המוחים האמיצים והנחושים – נעמוד בה. אני מקווה שבדרך לא נפגע בחוסננו, בביטחוננו, ושחלילה לא ישפך דם".

3 תגובות

  1. עד עכשיו מצביעי הימין מתאפקים ושותקים
    ולא רוצים או נמנעים מלהגיב
    האחריות לחיי המפגינים בידי ראשי האופוזיציה ושלוחותיה ששולחים זקנים וחולי נפש ללא תרופות להסתובב ברחובות ולהטריד את חיי האזרחים
    אזרחים סוג ז כמו אולמרט לפיד ברק ועוד כמה ליצנים ישלמו את המחיר…השדים הביביסטים והחארות רק מחכים שתעשו את הטעות

Back to top button