חדשות הארץמבזקים

מנהלת מעון יום מפוקח בדיון בכנסת: "מערכת החינוך לגיל הרך כבר מתה"

ועדות החינוך וזכויות הילד של הכנסת, בראשות ח"כ יוסף טייב וח"כ אלי דלל התכנסו היום (שני) לדיון משותף בנושא מעבר החינוך לגיל הרך למשרד החינוך, מהלך שיצא לדרך בינואר 2022, במסגרתו הועברו סמכויות הפיקוח על מעונות יום לפעוטות עד גיל שלוש, שיש בהם שבעה פעוטות או יותר, לרבות האחריות המקצועית והפדגוגית, ההסדרה, הבינוי והפיקוח.

מנגנון סבסוד שכר הלימוד במעונות יום בעלי "סמל" נשאר באחריות זרוע העבודה שבמשרד הכלכלה. כמו כן, מעונות היום השיקומיים לילדים עם מוגבלות המשיכו לפעול תחת האחריות המשותפת של משרד הרווחה ומשרד הבריאות.

בדיון הוצג מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת וממנו עולה כי נכון להיום ידוע על כ-4,421 מעונות יום (כ-2,240 מעונות יום עם "סמל" מעון יום מוכר וכ-2,181 מעונות ללא סמל) שפועלים ברישיון, שניתן בהתאם לחוק הפיקוח. במסגרות נוספות, כגון משפחתונים פרטיים או מטפלות פרטיות בבית – אין פיקוח של המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על אותם 4,421 מעונות יום, ישנם, נכון לינואר 2023 במערך הפיקוח ישנם 43 מפקחות חינוך, עובדי משרד החינוך. בנוסף, 18 בקרי רישוי, 5 ממוני בטיחות, ו-7 יועצי בטיחות חיצוניים. עם אישורה של הרפורמה, תוכנן מערך פיקוח שיכלול 105 מפקחים ו-100 תקנים של בקרים חיצוניים מוסמכים, כלומר שליש מהתקנים המאוישים היום.

נתונים נוספים הראו כי במהלך 2022 בוצעו מעל 1,100 ביקורות במעונות. בשנה זאת נמצאו 242 מטפלות בעלות רישום פלילי ובשל כך הוצאו מהמעונות; הוצאו 24 צווי הפסקת פעילות מעון מנהליים וב-551 מקרים הופעלה סמכות המפקח, המאפשרת צפייה בצילומי המצלמות במעונות.

יוסי טייב - אלי דלל
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
ועדה - כנסת - דיון
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
ועדה - כנסת - דיון
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button