מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל: "צה"ל לא יוכל לפעול מתוך התפרקות של העם"

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, נשא לפני זמן קצר (ראשון) נאום טקס ההוקרה למשרתי המילואים במבצע "שובר גלים". בהתייחסו למצב המדיני ולקריאות מצד אנשי מילואים לא להתייצב לשרות אמר בין היתר הרמטכ"ל "באחת מן השיחות עלתה התייחסות באשר לנקודת קיצון אליה המחלוקת עלולה להתפתח. השבתי תשובה ערכית על חובתנו להגן, על כך שאהיה במדינה הזו תמיד והוספתי משפט שלא הייתי צריך לומר ושאינו משקף את תפיסת עולמי לחלוטין. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להבהיר את כוונותיי. צה"ל לא יוכל לפעול מתוך התפרקות של העם; צה"ל לא יוכל לפעול ללא רוח ההתנדבות של משרתי המילואים ונכונותם התלויות בשימורו של צה"ל כצבא העם במדינה יהודית דמוקרטית". הרמטכ"ל הביע למעש ההתנצלות על משפט שנטען כי אמר ונחשף בידיעות אחרונות : "עדיפה דיקטטורה בטוחה על אנרכיה לא מוגנת".

על פי הרמטכ"ל "ערב ההוקרה הזה, מתקיים כשנה לאחר תחילתו של מבצע "שובר גלים", מאמץ עיקש ומתמשך לסיכול ומניעת טרור כנגד אזרחי ותושבי ישראל. ידענו בו הישגים יוצאי דופן בהם פעילותו של צה"ל, בשיתוף ארגוני הביטחון, הצילה חיי אדם רבים. ידענו גם פיגועים קשים מהם למדנו והשתפרנו. ביום חמישי האחרון קיבלנו תזכורת כואבת בלבה של העיר תל-אביב לכך שהמאמץ לא תם. מכאן אבקש לשלוח איחולי רפואה שלמה לפצועים… בשל חשיבות המשימה ומתוך הבנת האיומים אנו מתייצבים לשרת, לא מסרבים, לא בוחרים משימות. אנשי המילואים, כאזרחים, רשאים להביע דעתם בכל צד ובכל דרך חוקית – מורכב, אך זוהי הדרך היחידה לצלוח זאת. לאלו הנושאים בנטל, לכם, המשרתים במילואים, חייבת החברה הישראלית כולה תודה
והוקרה. בימים האחרונים שוחחתי וקיימתי פגישות עם מאות מפקדים במילואים מכל הזרועות והאגפים של צה"ל. הקשבתי לרחשי הלב, לדעות ולתפיסות השונות. הייחודיות והמורכבות של ימינו, ימים של מחלוקת בחברה הישראלית, מצאו ביטוי בדבריהם. הבעתי את הערכתי הרבה והגיבוי המלא שאני נותן לפועלם ואת התנגדותי לאמירות שגינו את שמם של חלק מהמשרתים".

והוא סיים באומרו "הרי ברוח צה"ל נכתב "חיילי צה"ל יפעלו על פי ערכי צה"ל ופקודותיו, תוך שמירה על חוקי המדינה וכבוד האדם, וכיבוד ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". ואני מחויב לכך בשם צה"ל כולו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הרמטכ"ל הרצי הלוי - שיחת מפקדים
צילום: דובר צה"ל

2 תגובות

  1. איזה זכות יש לך לומר זאת התפטר ויפה שעה אחת קודם

Back to top button