חדשות הארץמבזקים

מאות מתושבי השומרון לרגב וסמוטריץ': "לא ירחק היום שיכול להיות במקום כזה פגיעה בחיי אדם"

מאות מתושבי השומרון פנו היום (רביעי) אל שרת התחבורה מירי רגב ואל שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', בדרישה כי יתערבו בתופעת ההטרדות אותן חווים צעירות וצעירים באוטובוסים על ידי פלסטינים היוצאים מהמרכז לשומרון.

במכתב, אותו שלחו היום מאות הורים תושבי השומרון ציינו הכותבים כי "מזה מספר שנים ישנה תופעה מטרידה ומסוכנת של ערבים פלסטינים אשר ממלאים את כל קווי התחב"צ משעות הצהריים המוקדמות ועד שעות הלילה, מאזור המרכז לכיוון השומרון. מצב זה יוצר סיטואציות בלתי נעימות ואף בלתי הגיוניות עובר תושבי השומרון ובנימין. ישנם מקרים רבים של אוטובוס המלא בערבים וחיילת בודדת אחת שרוצה לחזור לביתה באריאל או בכל ישוב אחר בשומרון. חיילות וחיילים, צעירים וצעירות, בני נוער אשר אין ברשותם רכב בד"כ, מוצאים את עצמם באוטובוס מלא ערבים. מהר מאוד הגיעו מקרים של הטרדות מילוליות ופיזיות, הצקות, דחיפות ועוד. ח"ו, לא ירחק היום שיכול להיות במקום כזה פגיעה בחיי אדם".

מיכל זייטמן, תושבת קדומים מציינת כי: "לילדים שלנו המשרתים בצה"ל אסור לנסוע בטרמפים חזרה הביתה בשל מדיניות הביטחונית אותה נוהגים כלפי חיילי צה"ל. לפעמים שהבן שלי מגיע לצומת קסם הוא לא יודע אם הוא מחכה במדינת ישראל הריבונית. יש שם מאות פלסטינים, תחושה שכל הכפרים באזור נוסעים איתם באוטובוסים. השנאה העצומה שיש להם בעיניים ובעיקר הפוטנציאל להציק לחיילים, נערות וילדים הוא עצום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי אהרוני תושב רבבה שילדיו נוסעים באטובוסים הוסיף: "פעמים רבות הבת שלי מספרת לי איך פלסטינים מסתכלים עליה, המבטים שלהם, מכף רגל ועד ראש ,הרצון שלהם לשבת דווקא ליד יהודיות ,הפחד שכולם ערבים ואת יהודייה יחידה, הצפירות שלהם השריקות שלהם כשאת עומדת בצומת, ההטרדות האלה קורות כל הזמן, כל יום, ברחבי יו"ש ואף אחד לא פוצה פה".

הנושא עלה לאחרונה שוב לכותרות בזכות רשומה ברשתות החברתיות שהעלה יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר אשר מתגורר בחוות יאיר שבשומרון. ברנד הוא מאב ל-5 ילדים שנמנעים מלנסוע בתחבורה הציבורית יחד עם חבריהם. הרשומה ברשתות החברתיות הכתה גלים והגיעה לעשרות אלפי חשיפות ושיתופים. הבעיה שהעלתה ברנד, היא השיח המרכזי ביישובי יו"ש בזמן האחרון ומצביעה על חומרת התופעה.

ברנד הדגיש כי: "אין שאלה כי מצב זה אינו יכול להמשיך ולא יכול לעבור לסדר היום. לא ייתכן שאזרחי המדינה אשר גרים בשומרון יפלו לרעה וימצאו את עצמם חשופים לאיומים כאלה יום יום. מדובר בפצצה מתקתקת אשר לא ירחק היום והיא חלילה יכולה להתפוצץ לכולנו בפנים. בידכם הדבר להפסיק את החרפה הזו. עיניהם של אלפים מתושבי השומרון מחכות לכם".

חיילת צה"ל
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button