מבזקיםצבא וביטחון

לראשונה: נפתח בית מאזן המהווה פתרון לנכי צה"ל המתמודדים עם פוסט טראומה

נפתח ברחובות בית מאזן ראשון מסוגו שייתן מענה לנכי צה"ל המתמודדים עם פוסט טראומה. אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי כיום, לא מתאים לכל אדם החווה משבר נפשי. הבית מציע תמיכה וטיפול באווירה ביתית, מכילה ועוטפת למתמודדים. בנוסף יוכלו להשתתף בתוכניות טיפול פרטניות וקבוצתיות מגוונות.

הקמת בית המאזן ייעודי לנכי צה״ל המתמודדים עם פוסט טראומה על ידי אגף השיקום ומשרד הביטחון, מגיעה כחלק מיישום המלצות רפורמת "נפש אחת" ושיח משותף עם ארגון נכי צה"ל, את הבית תפעיל אנוש העמותה הישראלית לבריאות הנפש. הבית שעוצב בהתנדבות ע"י סטודנטיות של סטודיו 6B, יכיל בכל זמן נתון כ-10 נכי צה"ל המתמודדים עם פוסט טראומה.

לימור לוריא, סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון: "הבית המאזן החדש מהווה בשורה משמעותית לנכי צה"ל המתמודדים עם פוסט טראומה. מדובר בבית ייעודי עבורם, המעניק להם סביבה אינטימית להשתקם בה ומפחיתה להם את הצורך לאשפוז במחלקות הפסיכיאטריות השונות. הצורך בבית עלה בשיחות רבות שקיימנו עם נכי צהל בכלל ואלו המתמודדים עם פוסט טראומה בפרט במטרה לסייע להם בבית ייעודי עבורם. אגף השיקום שם לו במטרה לפתח כמה שיותר שירותים נוספים המותאמים לצרכים השונים של נכי צה"ל המסייעים להם בהליך השיקום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר הלה הדס מנכ"לית עמותת אנוש: "עמותת אנוש קמה על ידי בני משפחה שהבינו את הצורך של הורים שילדיהם מתמודדים עם בעיות נפשיות. הם ידעו לומר לאיזה סיוע הם זקוקים כבני משפחה של מתמודדים. לאורך כל השנים אנו באנוש פועלים מתוך נקודת מוצא של הבנה, הקשבה והתאמה לצרכים. מהלכים כמו זה, הנובעים מהבנת הצורך בשטח והיכולת לנהל שיח עם משרדי הממשלה והשותפים הנוספים הם אלה שיכולים להביא אותנו למקומות חדשים כמו שירות חדש זה. אנחנו שמחים על האמון המקצועי ועל הזכות שניתנה לנו להקמת הבית המאזן לאשפוז פסיכיאטרי עבור נכי צה"ל המתמודדים עם פוסט טראומה, המצטרף לבתים המאזנים שמפעילה אנוש כחלק מההבנה שאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי כיום, לא מתאים לכל אדם החווה משבר נפשי."

רפי כהן צמח מ"מ יו"ר ארגון נכי צה"ל: "הקמת הבית המאזן בשיתוף עמותת אנוש הוא הרחבה חשובה של העבודה הנעשית למען הטיפול בנכי צה״ל והוכחה לפעילות של ארגון נכי צה"ל ומשרד הביטחון למען נכות ונכי צה"ל. הדרך לטיפול שלם ומלא בנכות ונכי צה"ל המתמודדים עם פוסט טראומה עוד ארוכה, אבל אנחנו צועדים בנתיב הנכון, כשהאחריות הלאומית והערבות ההדדית היא הדלק המניע אותנו".

צילום: עמותת אנוש
צילום: הדר דולן הדר דולן – Hadar Dolan Photography
עיצוב: סטודיו 6B
צילום: הדר דולן הדר דולן – Hadar Dolan Photography
עיצוב: סטודיו 6B
צילום: הדר דולן הדר דולן – Hadar Dolan Photography
עיצוב: סטודיו 6B
צילום: הדר דולן הדר דולן – Hadar Dolan Photography
עיצוב: סטודיו 6B
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח