מבזקיםמשפטי/פלילי

המשטרה עצרה כ-30 חשודים בעבירות אמל"ח וסמים במחוז מרכז

המשטרה עצרה לפנות בוקר (ראשון) באזור השרון עשרות חשודים בתחום האמל"ח והסמים, הודות לגיוס סוכן סמוי מיוחד שהופעל נגדם על ידי ימ"ר מרכז.

מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, הנחה לפני מספר חודשים את מערכי החקירות והמודיעין במחוז מרכז ומרחב שרון, לפעול ביד קשה כנגד כנופיות פשיעה המעורבות באירועי ירי, הצתות והשלכת פריטי אמל"ח במסגרת סכסוך מקומי בין עבריינים בערי השרון.

בתוך כך, היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שרון הקימה תחילה מפקדה מבצעית שפעלה בשיתוף תחנת המשטרה בכפר סבא נגד דמויות פליליות בערים כפר סבא, רעננה, פתח תקוה והסביבה, תוך מעצרם וחשיפת מצבורי אמל"ח שונים, לרבות לבנות חבלה, כלי נשק ואמצעי תקיפה ומיגון נוספים, שהוחזקו בניגוד לחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, לצד פעילות הילפףללוחמה בפשיעה, החלה היחידה המרכזית במחוז מרכז באופן מתואם, במלאכת המיון הגיוס וההכשרה של סוכן סמוי נגד אותם מחוללי פשיעה, במטרה לאסוף את הראיות הנדרשות לשם כליאתם אחר סורג ובריח למען בטחון הציבור.

החקירה הסמויה והייחודית שארכה כחצי שנה על ידי היחידה המרכזית של מחוז מרכז, בה הופעל סוכן סמוי שחצה את הקווים, הסתיימה כעת עם מעבר הפרשיה לשלב "הגלוי", בו עצרה המשטרה לפנות בוקר כ-30 חשודים במעורבות בעבירות בתחום האמל"ח והסמים הקשורים באופן ישיר לארגוני פשיעה ופועלים עפי החשד תחת חסותם, כאשר הסוכן שוגר על ידי מפעיליו בימ"ר מרכז לביצוע עשרות עסקאות עם יעדים שנבחרו בקפידה בחשד לפעילות עבור ארגוני וכנופיות פשיעה בשרון.

בשעות הבוקר המוקדמות, פשטו שוטרי מחוז מרכז על בתיהם של החשודים לשם מעצרם ועריכת חיפוש אחר אמל"ח וסמים, כאשר רכביהם הוחרמו במסגרת קידום הליך חילוט.

טרם המעצרים, התקיים לפנות בוקר בכפר סבא טקס הפיצוח וחשיפת המבצע שניהלה ימ"ר מרכז, במעמד מפקד המחוז ניצב אבי ביטון, מפקד ימ"ר מרכז ניצב משנה ירון בן דוד ומפקד מרחב שרון תת ניצב נתי גור, יחד עם שותפים למבצע באגף חקירות ומודיעין.

ניצב אבי ביטון, ציין: "הלילה, מאות שוטרים ולוחמים מתאגדים יחדיו, מאות שעות וימים של עבודה מתקזזים ללילה אחד – לילה שבו למעלה מ-20 עבריינים משפיעים, סוחרי סמים ואמל"ח, יתעוררו בזכותכם למציאות אחרת וירגישו שוב את עוצמתה של משטרת ישראל ומחוז מרכז".

הוא הוסיף: "הצבתי לימ"ר אתגר משמעותי: תקיפה בלתי מתפשרת של סכסוכי עבריינים בגזרת מרחב שרון שהובילו לאירועי אלימות קשים. מעבר לפעילות המבצעית, הצליח הימ"ר, ביחד עם תחנת כפר סבא לגייס את הנשק הקטלני ביותר – גיוס סוכן סמוי שזכה לכינוי 'שלווה'".

עוד אמר: "בהפעלה הזאת, מימשתם הלכה למעשה את האסטרטגיה ההתקפית של משטרת ישראל ומחוז מרכז, שהיא תקיפת מחוללי פשיעה בכל מקום וזמן ובעיקר בכל יכולת שקיימת. היום נעביר לכולם את המסר – מחוז מרכז ימשיך להכביד את ידו על העבריין ועל כנופיות פשיעה, בתחכום, יצירתיות וחשיבה פורצת דרך".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button