מבזקיםמשפטי/פלילי

שני תושבי אום אל פחם מואשמים בניסיון הצטרפות לארגון הטרור דאעש

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום נגד מוחמד אגבאריה (21) ועבד אלמהדי (21) תושבי אום אל פחם בגין קשירת קשר לפשע וזאת לאחר שרצו להצטרף לארגון דאעש באפריקה.

על פי כתב האישום, שהגיש עו"ד יניב זוהר, בתקופה האחרונה פרסם ארגון דאעש פרסומים שונים המוקדשים להתפשטות הארגון באפריקה תוך קריאה להגירה של לוחמים ותומכים של הארגון ממקומות שונים אל זירת הג'יהאד של אפריקה שהפכה להיות דומה לזירות של סוריה ועיראק וכן לזירת ג'יהאד מרכזית של הארגון. כאשר אחד המחוזות הקטלניים ביותר של הארגון פעול כיום באזור בורנו שבצפון-מזרח ניגריה.

בתחילת שנת 2022, על רקע פרסומים של הארגון בהם קרא לפעילים חדשים להצטרף לשורותיו, קשרו הנאשמים קשר לצאת אל מחוז בורנו במדינת ניגריה שבאפריקה, זאת במטרה להצטרף שם לשורות הארגון. סיכמו הנאשמים כי יחפשו איש קשר שיכול לסייע להם להגיע אל זירת הלחימה במחוז בורנו, שם יצטרפו לשורות הארגון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יצר אחד הנאשמים, באמצעות הצ'ט באפליקציית פייסבוק, עם אנשים שונים המתגוררים באפריקה סמוך למחוז בורנו. במהלך שיחת צ'ט עם אחד מאותם אנשים, המתגורר במדינת ניז'ר שבאפריקה, שאל אותו הנאשם על דרכי ההגעה אל מחוז בורנו, תוך שהציג עצמו בכזב כסוחר רהיטים מפלסטין, זאת על מנת שלא לעורר את חשדו. במהלך השיחה, קיבל הנאשם מידע אודות דרכי ההגעה האפשריות אל מחוז בורנו.

בהמשך, נפגשו הנאשמים מספר פעמים עם מכרו של אחד הנאשמים אשר לחם בעבר במסגרת ארגון טרור באפריקה, וזאת על מנת שישתף אותם מניסיונו בדבר דרכי ההגעה האפשריות לאפריקה ואורחות החיים שם, במסגרת פעילות בארגון טרור. המכר שיתף את הנאשמים במידע האמור והבהיר לנאשמים כי עליהם להצטייד בדרכונים בתוקף, על מנת לצאת מישראל.

הנאשמים סיכמו כי יחדשו את הדרכונים שלהם, על מנת שיוכלו לצאת מישראל אל זירת הלחימה בבורנו. בהמשך לכך, בתאריך 07/07/22 חידש אחד הנאשמים את דרכונו, והאחר החל בתהליך לחידוש הדרכון ולא הספיק להשלימו נוכח מעצרו.

כתב אישום -דאעש
אילוסטרציה. צילום: התקשורת הערבית
Back to top button