חדשות הארץמבזקים

הפרות סדר, חסימת צירים והבערת פחי אשפה בבית שמש ובירושלים

במהלך השעתיים האחרונות (שני), התחדשו הפרות הסדר באזור רחוב יחזקאל ובר אילן בירושלים וכן באזור נהר הירדן בבית שמש. זאת בעקבות הרצון לבצע נתיחת גופה לילד בן ה-4 שאתמול נקבע מותו. במהלכן עשרות מפרי סדר חוסמים צירים, וחלקם יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים, התפרעו דרדרו והציתו פחי אשפה באזור.

לאחר שאזהרות המשטרה וההוראה לפזר את הפרת הסדר לא הועילו, כוחות המשטרה פעלו להשבת הסדר במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. עד כה נעצרו 5 מפרי סדר בגין הפרת הסדר הציבורי ופעילות המשטרה להשבת הסדר במקום נמשכת בדקות אלו.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעויות אלימות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בג"צ קיבל את עתירת המשפחה שהוגשה ע"י המחלקה המשפטית של זק"א והורה לבטל את החלטת בית משפט השלום על נתיחת גופתו של בן ה-4 מירושלים.

מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית בזק"א עדכן: ״בשבת הוזעקו צוותי מד"א לפעוט שנמצא ללא רוח חיים ככה"נ לאחר שנחנק על ידי בן משפחתו, הוא פונה לביה"ח שערי צדק, שם נקבע מותו. לאחר הפטירה דרשה פרקליטות מחוז ירושלים לבצע נתיחה לגופה כדי לחקור את סיבת המוות, למרות התנגדותה של המשפחה בהתאם להלכה היהודית. נציגי המחלקה המשפטית של זק"א מיכאל גוטווין ושניר אלמליח יחד עם בנצי אורינג מפקד זק"א במחוז ירושלים, ייצגו את הורי הפעוט ופעלו מול נציגי הפרקליטות בדרישה לשחרר את גופת הפעוט לקבורה מיידית לאחר בדיקה חיצונית, אך הפרקליטות התעקשה על נתיחה."

"בדיון שהתקיים אמש בביהמ"ש השלום ירושלים התנגד נציג המחלקה עו"ד דרור שוסהיים לכל פעולה של נתיחה בגופת הפעוט ודרש את שחרורו המיידי. למרות בקשתו הורה בית המשפט על נתיחת גופת הפעוט. הבוקר, בדיון שהתקיים בבג"ץ עירער נציג המחלקה המשפטית על החלטת השופטת צ'רקה. בג״ץ קיבל את עמדת נציג זק״א עו״ד שוסהיים וביטל את החלטת ביהמ״ש השלום לנתיחת הגופה כשהוא מורה לשחרר את גופת הפעוט לקבורה מיידית עוד היום ללא נתיחה.״ הוסיף.

לוויית הפעוט תתקיים בשעות הקרובות בירושלים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button