מבזקיםתאונות דרכים

סיכום אירוע הידרדרות אוטובוס בירושלים: שלוש הרוגות ופצועים רבים

סמוך לשעה 21:00 הערב (חמישי) אוטובוס איבד שליטה, פגע במספר בני אדם והתנגש בתחנת האוטובוס ברחוב שמגר 16 בירושלים.

כוחות משטרה רבים שהגיעו למקום בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, פעלו לסגירת זירת התאונה וסיוע לכוחות החילוץ וההצלה של כבאות והצלה, מד"א, זק"א ונוספים, בפעולות מצילות חיים.

כמו כן כוחות רפואה רבים פעלו בזירה בטיפול בפצועים הרבים ונאלצו לקבוע את מותם של שלוש נשים: אם כבת 30 ושתי בנותיה – פעוטה כבת 3 וילדה כבת 7. צוותים של מד"א ואיחוד הצלה פינו מהמקום פצוע במצב קשה שלושה במצב בינוני ושלושה קל. היו גם נפגעי חרדה רבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

בזירה המורכבת דווח על שלושה לכודים מתחת לאוטובוס, צוותי ההצלה החלו בחילוץ מורכב בסיוע משטרת ישראל, והשתמשו בציוד ייעודי שכלל כריות הרמה טרקטור, ומנוף. שלוש הלכודות חולצו ללא רוח חיים, ונמסרו לגורמי הרפואה.

טפסר משנה שי נחמיה, מפקד תחנת אומה, אמר על האירוע: "כשהגענו לזירה זיהינו שלושה לכודים מתחת לאוטובוס, השתמשנו בכלים כבדים לחילוץ הלכודים. מדובר בחילוץ מורכב שכלל בסופו של דבר הרמה של האוטובוס עם מנוף. ניסינו לערוך פעולות חילוץ עדינות בניסיון להציל את הלכודים. לצערי שלושת הלכודים חולצו ללא רוח חיים ונמסרו לגורמי הרפואה. תנחומיי למשפחות."

נכון לרגע זה, הסתיים פינוי הנפגעים.

צילום: דוברות המשטרה

בוחני תאונות הדרכים של משטרת ישראל פועלים כעת לחקירת נסיבות התאונה הטראגית תוך איסוף ממצאים בזירה וגביית עדויות.

מחקירה ראשונית מסתמן כי נהג האוטובוס ירד מן האוטובוס ודיווח על תקלה לצוות הטכני של אגד כשהוא מחוץ לאוטובוס. אז, מסיבה שאינה ברורה האוטובוס החל להידרדר. ככל הנראה, הנהג שירד מהאוטובוס פתח את ארגז המצברים וסגר את מפסק החשמל – איפוס פעולה שעושים באוטובוסים עקב בעיות סחיבה באמצע הדרך – כשהנהג סגר את ברז החשמל בלם החניה האוטומטי התבטל וכך האוטובוס החל להידרדר לכיוון התחנה כשהיא מלאה בנוסעים.

מיקי כהן מנהל מרחב ירושלים באיחוד הצלה מסר: "מדובר בזירה קשה – אוטובוס שהתנגש בתחנת האוטובוס. למרבה הצער נקבע מותן בזירה של אישה ושתי ילדות עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לצעירה שנפצעה קשה, לשני פצועים באורח בינוני ולשלושה פצועים במצב קל. עקב אופי האירוע צוותי חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה סייעו למספר נפגעי חרדה".

צילום: דוברות המשטרה

חובשת רפואת חרום במד"א, פנינה גולדרייך שהייתה במקום בזמן שהתרחשה התאונה, סיפרה: "הייתי בחנות שלי בלובי בניין סמוך, ושמעתי רעש חזק וזכוכיות מתנפצות, רצתי החוצה וראיתי אוטובוס שהתנגש בתחנה, מייד הבחנתי בתינוקת כבת שנתיים ואשה כבת 30 שוכבות אחת ליד השנייה סמוך לגלגל האחורי של האוטובוס, בדקתי אותן והן היו ללא סימני חיים, המשכתי לרוץ ולחפש נפגעים, ניגש אליי גבר ואמר לי שהן בנות משפחתו וביקש עזרה. ראיתי צעירה כבת 21 בהכרה, עם חבלות קשות בגפיים, התחלתי להעניק לה טיפול ומהר מאוד הגיעו כוחות גדולים של מד"א, סייעתי להם בטיפול בנפגעים. זאת תאונה קשה ומזעזעת, ברגע אחד נהרסה משפחה שלמה".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

 

Back to top button