מבזקים

טרגדיה בירושלים: אם ושתי בנותיה נהרגו בתאונה קטלנית

נכון לעכשיו, דווחו שלוש הרוגות בתאונה הקטלנית ברחוב שמגר בירושלים: אם כבת 30 ובתה בת ה-2 נהרגו במקום, בתה השנייה כבת 7 נמצאה ללא רוח חיים מתחת לאוטובוס.

בנוסף יש למעלה מעשרים פצועים ונפגעי חרדה כתוצאה מהאירוע, ביניהם: צעירה כבת 21 במצב קשה, ילד כבן 6 במצב בינוני, תינוק כבן תשעה חודשים במצב בינוני, אישה כבת 47, אישה כבת 24, ילד כבן 4 ופעוטה כבת שנה כולם במצב קל, ועוד נפגעי חרדה רבים כולל אישה הרה כבת 20.

לפי עדויות נהג האוטובוס ירד לסגור תא מטען לא תקין אך שכח להפעיל בלם יד, וכתוצאה מכך האוטובוס הדרדר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוחות החילוץ השתמשו במנוף שירים את האוטובוס באוויר באמצעות רצועות הרמה שלוחמי האש פרסו מסביב לאוטובוס כדי לחלץ את הלכודים.

הפרמדיקים של מד"א נתנאל ליפשיץ ובר עזר סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת, מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אישה כבת 30 ופעוטה כבת 3 שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות, ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן, מתחת לאוטובוס נלכדה ילדה כבת 7 שלא ניתן היה להגיע אליה, היא הייתה מחוסרת הכרה ולאחר הרמת האוטובוס היא חולצה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה".

הם הוסיפו: "על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו 2 פצועים, ילד כבן 6 במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואשה כבת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים ולבית החולים הדסה פינינו אישה כבת 24 ילד כבן 4 ותינוקת כבת שנה במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים".

צילום: דוברות מד"א
צילום: ברוך וייסמן תיעוד מבצעי מד"א

מתנדב מד"א "צוות הצלה" יצחק זלמנוב שהיה עד למקרה סיפר: "עמדתי בסמוך לביתי ברחוב שמגר והבחנתי באוטובוס שהתדרדר מסיבה שאינה ידועה בשלב זה, ופגע במספר רב של הולכי רגל. דיווחתי על האירוע מייד למוקד מד"א בקשר המבצעי, וביקשתי סיוע של חובשים ופרמדיקים נוספים, כאשר במקביל התחלתי במיון הנפגעים ובהענקת טיפול רפואי".

דודי נייגרטאן ודוד רייכמן מוסיפים: "כשהגענו לזירת התאונה הבחנו בהמולה רבה ומספר רב של נפגעים, ביניהם ילדים ותינוקות במצבי פגיעה שונים.
יחד עם צוותים רבים של חובשים ופראמדיקים של מד"א וצוות הצלה, הענקנו טיפול רפואי ראשוני לכעשרים נפגעים. בין הנפגעים היו אישה כבת 30, ילדה כבת 7 ופעוטה כבת שנתיים שנמצאו ללא סימני חיים, ועקב אופי הפציעות נאלצו הפרמדיקים לצערנו, לקבוע את מותם במקום. בנוסף הענקנו טיפול רפואי ראשוני לאשה כבת 21 במצב קשה ולא יציב עם חבלות קשות בגפיים, לילד כבן 6 במצב בינוני עם חבלות ראש בטן וגפיים, ולמספר נפגעים בגילאים שונים במצב קל. עקב מאפייני האירוע, מספר רב של עוברי אורח לקו בחרדה, טופלו במקום ובמידת הצורך אף פונו לבתי חולים".

צילום: דוברות איחוד הצלה

מוטי דהן חובש באיחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה – אוטובוס שהתנגש בתחנת אוטובוס. למרבה הצער נקבע מותן בזירה של אישה וילדה כבת 3 עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לפצוע קשה, ולמספר נפגעים נוספים במצב קל. עקב אופי האירוע פועלים במקום צוותי חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

רון רטנר, דובר אגד, אמר: "מדובר בתאונת דרכים קשה וקטלנית בקו 402 ברחוב שמגר בירושלים אשר נסיבותיה הראשוניות לפי שעה בלתי ברורות והן תיבדקנה בשעות הקרובות ע״י בוחני משטרת ירושלים ואגד. הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודתו בשעות אחר הצהריים והוא בהלם מהנסיבות הקשות. ללא קשר לממצאי הבדיקה לגבי הנסיבות, באגד מביעים צער עמוק נוכח התאונה הקשה והחריגה שהתרחשה הערב בירושלים, משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו סומכים ידינו על בוחני התאונות של משטרת ירושלים שיבדקו ויגלו את הנסיבות והסיבות שגרמו לתאונה החריגה והקשה הזו. אגד תשתף פעולה עם המשטרה לחקר האסון הכבד".

צילום: דוברות זק"א

דובי ויסנשטרן, מנכ"ל זק"א שפיקד על הזירה, אמר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. המקום היה נראה כמו זירת פיגוע, הפצועים שכבו מתחת לאוטובוס חלקם היו לכודים, עוברי אורח ומתנדבים חילצו את רוב הנפגעים. לצערי אם ובתה הקטנה היו לכודים בחלק האחורי של האוטובוס כשהן סובלות מפציעות קשות ומותם נקבע במקום. לאחר שהכיבוי הרימו את האוטובוס אותרה עוד ילדה כבת 7 עם פגיעה רב מערכתית כשהיא ללא רוח חיים. מתנדבי זק"א עוסקים במלאכת הקודש של איסוף הממצאים בזירה".

צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: ברוך וייסמן תיעוד מבצעי מד"א
צילום: ברוך וייסמן תיעוד מבצעי מד"א
צילום: ברוך וייסמן תיעוד מבצעי מד"א
צילום: ברוך וייסמן תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: אושרי גבאי
צילום: ראובן ביאלה

Back to top button