טכנולוגיהמבזקים

באמצעות בינה מלאכותית: זיהוי מצוקה ומעקב אחר התפתחות התינוק

LittleOne.Care מפתחת מוצר בינה מלאכותית שמנטר את פעולותיהם של תינוקות באופן רציף, כך שניתן לזהות מראש מצבי חירום וכשלים התפתחותיים ולהציע אבחון וטיפול בשלבים מוקדמים וקריטיים. הניטור נעשה באמצעות מכשיר קטן המוצמד לבגד של הילד, כבר לאחר הלידה, ללא קרינה וללא שידור ומלווה אותו לאורך כל שעות היממה מבלי להפריע לשגרת חייו.

המכשיר, המבוסס על בינה מלאכותית ולמידת מכונה, קולט את הקולות, הצלילים והתנועות של התינוק, מנתח אותם ומציע מסקנות על מה שאירע בחיי התינוק במהלך היום. הוא בונה יומן רגשי של התינוק, מבוסס ניתוח התנועות, הקולות והצלילים שלו ובסביבתו, לדוגמה: מתי בכה, צחק, נחשף למוזיקה שעוררה בו תנועה, הגיב לגירויים בדיאלוג עם מבוגר ועוד. נתונים אלה מאפשרים גם זיהוי מקדים של אירועי בטיחות שונים והתראה במקרים של הידרדרות באיכות הטיפול שהתינוק מקבל, טרם התרחשות אירועי הזנחה או חירום אחרים. כך למשל מזהה המכשיר ירידה באיכות הטיפול שהתינוק מקבל, חשיפה מוגברת למסכים דיגיטליים, נסיעה ברכב ליעדים לא הגיוניים, הסרת המכשיר מגוף הילד ועוד.

הפיתוח מלווה את ההורים והתינוק בתקופה הקריטית ביותר בה הם יוצרים את דפוסי ההורות והשותפות שלהם בטיפול וגידול התינוק. התובנות הן לשימוש ההורים, ובאפשרותם לשתף את "יומן התינוק" עם בני משפחה נוספים ועם גורמים מטפלים על פי רצונם. ההורים יכולים לפנות ליועצים ומומחים ישירות מהאפליקציה, לשתף אותם בנתונים על התנהגות, התפתחות ואיכות הטיפול בתינוק, ולקבל ייעוץ על בסיס עובדות. הגילוי המוקדם של בעיות התפתחויות קריטי במיוחד כדי לספק לתינוק טיפול ומענה מקצועי מהיר בטרם הבעיות מתקבעות ומחמירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: LittleOne.Care

הסטארטאפ LittleOne.Care הוקם על ידי עמי מעודד ושאולי גור אריה, המשמש מנכ"ל החברה, בוגר תוכנית תלפיות ויוצא יחידת 81 של חיל המודיעין, בעל ידע רב וניסיון במערכות ניטור וביג דאטה. הוא מוביל את צוות הפיתוח שמורכב מבוגרי תכנית תלפיות ובוגר תוכנית גמא, שמתמחים באלגוריתמיקה ובחיישנים. החברה קיבלה מענק ממיזם We19 שהקים אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי והשקעה של קרן Axon, שמשקיעה במיזמים עתירי טכנולוגיה.

החברה יצרה מאגר של קבצי המידע הגדול בעולם של בכי תינוקות, המתויג על פי גורמי הבכי וסוגיו, שמעניק מדד השוואתי לבכי של התינוק. היא הגישה בקשות לרישום שני פטנטים במשרד הפטנטים האמריקאי בתחום הניטור. החברה החלה בניסוי קליני עם בית החולים הדסה, בתחום התפתחות הילד ובהובלת שני רופאי ילדים ומשיקה תוכנית בטא בארה"ב בהשתתפות הורים לתינוקות, תחילה בשכונת בוורלי הילס בלוס אנג'לס ובהמשך גם בניו יורק.

אילוסטרציה. צילום: Pexels
Back to top button