חדשות הארץמבזקים

"ממש נלחמנו על חייו": שיחק עם ילדיו כדורגל, איבד לפתע הכרתו והתמוטט

בזמן ששיחק כדורגל עם ילדיו בפסגת זאב – איבד לפתע יוחנן מבורך (49) את הכרתו והתמוטט. בני המשפחה של יוחנן מיהרו לחייג למוקד 101 של מד״א, שם במקביל להזמנת ניידת טיפול נמרץ קיבלו הדרכה כיצד להתחיל את שרשרת ההישרדות ולבצע פעולות החייאה בסיסיות, שהן קריטיות להצלת חייו.

בתוך רגעים ספורים הגיע למקום אמבולנס מד"א עם החובשים שמואל פרלמוטר וזרחיה שרעבי שהמשיכו את פעולות החייאה ובאמצעות המפעם (דפיברילטור) נתן ליוחנן שלושה שוקים חשמליים עד שלליבו לחזור לפעום. צוות הטיפול הנמרץ בראשות הפראמדיק לישי שמש והחובשים מלכה לוק קורנבליט, הילה שמסיאן ודניאל לוי שהגיעו למקום נאבקו לייצב את מצבו של יוחנן אך מצבו הידרדר בשנית והוא נזקק לפעולות החייאה נוספות שכללו עוד חמישה שוקים חשמליים. לאחר שליבו שב לפעום בשנית, הוא הונשם ופונה במצב קשה ולא יציב לבית החולים הדסה הר הצופים.

בדרך לבית החולים מצבו של יוחנן הדרדר פעם נוספת, והוא נזקק לשוק חשמלי נוסף על מנת לסייע לליבו להמשיך לפעול. הוא הובא לחדר ההלם בבית החולים במצב קריטי – עבר צנתור ומצבו החל להתייצב. להפתעת הרופאים, יוחנן התעורר למחרת כשהוא כאוב אך ללא נזק מוחי כלל. כששמע על כך הפראמדיק לישי שמש, הוא מיד נסע לבקר את יוחנן בבית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוחנן מבורך: "כשפגשתי את לישי היו לי דמעות בעיניים, אני לא יודע איך להודות לצוות המדהים שהציל את חיי. כל הסיפור הזה הוא אירוע מתגלגל, אחרי כל שרשרת האירועים שעברתי הדבר הראשון שאמרתי כשהתעוררתי זה תודה רבה לכולם שהיו במקום הנכון בזמן הנכון. כל אחד היה לו חלק ואין לי ספק שזו עבודת מלאכים. צוות מד״א שטיפל בי מדהים, הם עשו עבודה מופלאה והצילו את החיים שלי בזכות מכות החשמל והטיפול בדרך לבית החולים."

פראמדיק מד״א לישי שמש סיפר: "כשהגענו עם הניידת טיפול נמרץ למגרש הכדורגל, הצטרפנו לפעולות ההחייאה וראינו את יוחנן כשהוא שכוב על הרצפה לאחר שקיבל כבר מספר שוקים חשמליים ממכשיר המפעם (דפיברילטור). מצבו הדרדר וביצענו בו פעולות החייאה נוספות גם תוך כדי הפינוי לבית החולים וממש נלחמנו על חייו. למחרת בישרו לי שהוא התעורר והחלטתי שאני חייב לנסוע לבקר אותו, לא האמנתי למה שאני רואה – יוחנן הולך על הרגליים ומדבר. פעולות ההחייאה בשניות הראשונות והשימוש המהיר במפעם, הם המפתח להצלת החיים. כל כך התרגשתי לראות אותו – הרגעים האלה הם המנוע שלנו צוותי מד״א להמשיך לעשות את העבודה שלנו."

יוחנן מבורך ופראמדיק מד"א לישי שמש. צילום: דוברות מד"א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח