מבזקיםמשפטי/פלילי

מח"ש הגישה ערעור על זיכויו של קצין המשטרה שתועד סוטר לפלסטיני

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על הכרעת דינו של בית משפט השלום בעיר, במסגרתה זוכה רפ"ק משה אוחיון, המשרת במחוז ירושלים במשטרה, מעבירת תקיפה אשר יוחסה לו בכתב האישום.

כזכור, על פי כתב האישום, במהלך מבצע "שומר החומות", התקבל דיווח על הפרות סדר והתקהלות באזור שער שכם. אוחיון אשר שימש כמפקד הכוח המשטרתי שטיפל באירוע ביקש מהנוכחים במקום להתפזר מהמקום. בעקבות אמירה שנשמעה ש"יהיה בלאגן" אוחיון רץ לכיוונו של אדם שעמד במקום וצילם וסטר בפניו.

במסגרת הערעור, שהוגש באמצעות עוה"ד רונן יצחק ומרב נגלר, נטען כי בית משפט השלום סטה באופן בולט מהמדיניות המשפטית המקובלת והראויה. בהודעת הערעור נכתב, בן היתר, כי "כפועל יוצא, התוצאה אליה הגיע בית המשפט קמא – עת הורה על ביטול כתב האישום וכפועל יוצא מכך זיכויו של המשיב מהעבירה שיוחסה לו, חרף העובדה שקבע כי רכיבי עבירת התקיפה מתקיימים – משדרת בנסיבות העניין מסר שגוי, וממילא מבלבל, רב משמעי ובלתי מאוזן, המחייב התערבות בו. המערערת עותרת במסגרת ערעור זה לא רק לתקן את ששגה בית המשפט קמא אלא גם להציב את הרף הנורמטיבי במקום הראוי לו. לטענת המערערת, הכרעת הדין אינה מתייגת נכונה את חומרת מעשיו של המשיב, ואף יש בה כדי לשדר מסר סלחני וחלילה מסוכן, בנושא רגיש ובעל משמעות חברתית ומשפטית מן המעלה העליונה לא רק לאזרח הפרטי בו מדובר אלא – ויש לומר בעיקר – לציבור כולו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח