מבזקיםמשפטי/פלילי

צעיר הורשע בהחזקת אקדח, לאחר ערעור הוחמר עונשו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שני) את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של צעיר שהורשע בהחזקת אקדח, מעבודות שירות ל-10 חודשי מאסר בפועל. בית המשפט הדגיש במסגרת פסק הדין, כי היקף כלי הנשק הבלתי חוקיים שבידי הציבור רב ועצום והוא מקור לדאגה עמוקה.

על פי כתב האישום, הנאשם אחמד אבו טראש שהה מתחת לעץ בחורשת כרם ליד פזורת אבו טראש ובמהלך חיפוש בשיח לידו, נמצא אקדח חצי אוטומטי תקול מסוג ברטה, עטוף חלקית בחתיכת בד. הנאשם הורשע על סמך הודאתו בהחזקת נשק ובית משפט השלום בב"ש השית עליו עונש של 5 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות בלבד.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה ערעור על קולת העונש, במסגרתו נטען, כי "ענישה כה רזה, עלולה להתפרש בציבור של נאשמים פונטציאליים בכל רחבי המדינה ובכל מגזר ומגזר, כהיתר שיפוטי במשתמע להחזקת נשק שלא כדין, או לכל הפחות, גישה סלחנית מאוד להתנהגות מסכנת חיים. משהנשק קיים- האצבע על ההדק עלולה להיות קלה, וכך נוצר "מעגל שוטה" שתוצאותיו גידול מתמשך בהתחמשות ובמספר מקרי הירי והרצח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור הפרקליטות והעמיד את עונשו של הנאשם על 10 חודשי מאסר בפועל, בשים לב שערכאת הערעור אינה ממצה את הדין.

בפסק הדין צוין, כי "הימצאותם של כלי נשק רבים בידי אזרחים שאינן מורשים להחזיקם, כשלעצמה מהווה בעיה רצינית, שכן זמינותו של נזק כזה עלולה להביא לכך שבמצבים שונים ייעשה בו שימוש פוגעני. נוכח הסכנות הכרוכות בהחזקת כלי נשק שלא כדין והיקף התופעה, מדיניותה הענישה בעבירות הנשק, במיוחד בעת האחרונה, הנה החמרה מובהקת, והערכאות הדיוניות נדרשות לממש מידניות זו בהטלת עונשים משמעותיים שיהלמו את חומרת מעשה ואת הסכנות הנובעות ממנו, ויהיה בהם כדי להרתיעם".

בהליך הערעור יצגו את המדינה עורכי הדין תהילה גלנטה, יואב קישון ויריב צרי מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

אילוסטרציה
Back to top button