כלכלהמבזקים

ועדת הכלכלה: לאפשר גם למי שמחזיק בקרקע לבניית דירה יחידה לקבל זכאות למענק עבודה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ מיכאל מלכיאלי, לתקן את החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה). ההצעה שאושרה נועדה לאפשר גם למי שמחזיק בקרקע לבניית דירה יחידה לקבל זכאות למענק עבודה – מס הכנסה שלילי.

היוזם ח"כ מלכיאלי הסביר, כי כיום מי שעומד בקריטריונים לקבלת מס הכנסה שלילי יכול לקבל את המענק גם אם יש בבעלותו דירת מגורים יחידה, בעוד שמי שרכש דירת מגורים יחידה בקבוצת רכישה ובשלב ראשון רק נרשמה הקרקע על שמו – לא זכאי לקבל את המענק. "המדינה לא חושבת שהוא זכאי כי היא חושבת שאם יש בבעלותו קרקע הוא עשיר. איך אני יודע? כי פנו אלי עשרות אנשים כאלה", אמר ח"כ מלכיאלי. הוא הסביר כי הצעתו נועדה לתקן את המצב הזה וגם זכתה לתמיכת הממשלה.

נציג רשות המסים, ישי פרידמן, התייחס לכך ואמר כי במהות אכן יש פה עיוות, שמי שבכל דירה יחידה יכול להיות זכאי למענק ומי שבעל יותר מ-50% בקרקע לא יכול להיות זכאי. הוא הוסיף כי צריך לתקן את העיוות הזה גם לגבי מי שרוכש קרקע לבניית דירה יחידה בפרויקטים של בני ביתך. עם זאת, בדיון התברר כי את התיקון הזה אפשר יהיה להוסיף להצעה בעת הכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היו"ר ביטון סיכם את הדיון הקצר ואמר כי הוועדה תאשר את ההצעה לקריאה ראשונה, כדי לתקן את העיוות ולסייע לחלשים ביותר הזכאים למענק עבודה. הוא קרא להחזיר את החוק לוועדה בדחיפות, על מנת שתשלים את הכנתו לקריאה שנייה ושלישית ותתקן את כל העיוותים הנוספים, ובירך את ח"כ מלכיאלי על שהביא את ההצעה רגע לפני פיזור הכנסת.

צילום: pixabay
Back to top button