חדשות הארץטיוליםמבזקים

אסון בטיול: מרים נפלה אל מותה ממצוק בגובה של כ-8 מטרים בנחל עמוד

אתמול (שישי) יצאה קבוצת גמלאים מאזור המועצה האזורית מטה אשר לטיול בנחל עמוד שבגליל העליון.

בסביבות השעה 10:00, מרים מורן בת ה-69 מקיבוץ יסעור נפלה בנחל ממצוק בגובה של כ-8 מטרים ונפצעה באורח אנוש. למקום הוזנקו צוותי אמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד"א, יחידת החילוץ גולן ומסוק של חיל האוויר.

חובשי צוות הרפואה של יחידת החילוץ גולן ביחד עם חובשי מד"א ביצעו בה פעולות החייאה ופראמדיק של יחידת 669 נאלץ לקבוע את מותה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פאראמדיק מד"א שמעון אקנין, סיפר: "מדובר באירוע עצוב. האישה נפלה בעומק השטח של נחל עמוד, במקום שאין גישה לרכב וירדנו רגלית למקום. חובשת שליוותה את המטיילים החלה להעניק לאישה טיפול רופאי ובסיוע טלפוני ממוקד מד"א החלו לבצע פעולות החייאה שנמשכו בסיוע יחידת חילוץ, צוות רפואי של יחי' 669 של חיל האוויר וצוותים של מד"א. לאחר פעולות החייאה ממושכות נקבע מותה של האישה בשטח. טיול שהסתיים בטרגדיה קשה."

מסוק של חיל האוויר חילץ את גופתה אל מחוץ לנחל ואמבולנס של מד"א פינה אותה לבית חולים פוריה.

מרים מורן ז"ל. צילום: פייסבוק, באדיבות המשפחה
נחל עמוד – רגעי החילוץ, והמחלצים בדרכם אל מחוץ לנחל. צילום: דוברות המשטרה

במועצה האזורית מטה אשר הוכו בהלם עם היוודע דבר מותה של ילידת הקיבוץ יסעור: "המועצה האזורית מטה אשר מרכינה ראש ומשתתפת בצער משפחתה של מרים מורן מקיבוץ יסעור שנהרגה היום בטיול בנחל עמוד. לכתה של מרים במקום בו אהבה להיות – הטבע – מותיר בכולנו חלל עצום. מרים שהוריה היו ממייסדי יסעור, עסקה והייתה שותפה שנים רבות בתהליכי ניהול וההפרטה בקיבוץ והייתה כתובת לכל פונה. ליבנו עם צער המשפחה ועם כל בית יסעור ואוהביה." נכתב בעמוד הפייסבוק של המועצה.

יצחק אלבכרי, מכר של מרים ז"ל שהיה עמה בטיול כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מסע בשביל ישראל לסיום עונה כה עשירה, מסע בנחל עמוד תחתון ובמסע זה איבדנו חברה יקרה מרים מורן ז"ל שנפלה אל מותה. תודהלמגן דוד אדום, תודה ליחידת חילוץ גולן, תודה ליחידת 669 על העזרה והסיוע על הליווי הצמוד והתמיכה עד ליציאתנו מהנחל, תודה למועצה אזורית מטה אשר על התמיכה. הצער גדול אך השביל ימשיך להוביל".

צילום מסך מתוך הפייסבוק של יצחק אלבכרי

אורי קילון חבר קיבוץ יסעור אמר: "הייתי אמור להיות בטיול אבל הייתי חייב להיות במקום אחר. מרים ואני עבדנו 20 שנה ביחד היא כרל"שית עם ראש גדול של בעלי התפקידים ביסעור ואני כתמחירן. היא הייתה אישה איכותית ומסורה. זה אובדן גדול לקיבוץ".

ענת מוסקוביץ' שהייתה אף היא בטיול עם מרים כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "קשה לשתף על טיול שקרה בו אסון. חברת הקבוצה מרים מורן ז"ל שנפלה לתוך הערוץ. יהי זכרה ברוך! שלא נדע עוד צער! היה זה טיול סיום לשנה זו בשביל ישראל מכביש 85 עד ליציאה מהנחל בחוקוק. מודה ותודה לכל מי שסייע לנו ברגעים הקשים. חבר'ה צעירים שהגיעו לנקודה והמדריכים עצרו את הטיול שלהם ונתנו יד בכל. מגן דוד אדום, יחידת חילוץ 669, למלאכים בכתום יחידת חילוץ גולן שעזבתם הכל ברגע שנקראתם לסייע. גם ליוותם אותנו אל מחוץ לנחל ברגישות בסמכותיות, ובקבוקי המים שחילקתם לנו כל הזמן. מודה ותודה רבה אתם נפלאים ואהובים. לתודות מבקשת להוסיף את המועצה הנפלאה שלנו שדואגים לנו ומתקשרים לשאול לשלומנו. מועצה אזורית מטה אשר עמותת הוותיק – מטה אשר".

צילום מסך מתוך הפייסבוק של ענת מוסקוביץ'

סיגל מורן, מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי וגיסתה של מרים ז"ל מתחה ביקורת על התקשורת בעקבות הפרסום על המקרה עוד בעיצומו וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "בשעות הבוקר, נודע לנו, באמצעות חברה שטיילה יחד עם מרים, שמרים נפלה בטיול ומחכה לחילוץ. לא ידענו מה מצבה ולא הצלחנו להשיג מידע נוסף. בכל דרך אפשרית, ניסנו להשיג מידע על מצבה תוך כדי שבעלי רונן ואחותו היו כבר בדרך לצפון לחכות לה באחד מבתי החולים. לאחר אינספור טלפונים וניסיונות לאתר גורמים שנמצאים בשטח, קיבלתי אני את הבשורה הקשה. כל שביקשתי הוא לנסות ולבשר לבעלי ולאחותו על מות אחותם במפגש ולא מרחוק."

"אלא בתוך כמה דקות" הוסיפה סיגל, "התחלנו לקבל פושים מאתר ווינט. לאחד הכתבים היה חשוב מאוד לפרט ולעדכן כי נעשים במרים מאמצי החייאה ולאחר מכן שהיא נפטרה. כך בעלי ואחותו למדו בפעם הראשונה כי מצבה של מרים קשה וכך גם גילו שנפטרה. אין מילים לתאר את גודל הכאב, למשפחה שעושה את דרכה לבית החולים עם תיק ארוז שבו בגדים ופינוקים למרים, שיהיו לה בזמן השיקום (כפי שחשבנו שתצטרך) ובאמצע הדרך לשם לומדת מהאתר כי היא נפטרה."

"אני מקווה" הוסיפה סיגל לסיום, "כי כלי התקשורת בכלל ובווינט בפרט, ילמדו מהמקרה הזה על הצורך לכבד את המשפחות הכאובות שנאחזות בכל בדל מידע רשמי. אני מקווה שילמדו להפגין רגישות ולא למהר להוציא פרטי מידע, שלצערי אינם עניינם של אף אחד בציבור הרחב, למעט של המשפחה המודאגת. שנדע ימים טובים יותר."

מרים שהייתה רווקה הותירה אחריה שלושה אחים: חנינה, שירז ורונן. היא תובא למנוחות ביום ראשון בשעה 17:00 בקיבוץ יסעור.

Back to top button