חדשות הארץמבזקים

מפריז לברוכין: מועצה אזורית שומרון נערכת לקליטת כ- 11 משפחות מצרפת

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן יצא לסמינר העולים בצרפת על מנת להביא משפחות עולים חדשות לשומרון שיבואו לגור בקיץ הקרוב בישוב ברוכין. בתום הסמינריון נערכה הגרלה בין המשפחות על הקראווילות השונות שמגיעות בימים אלו לישוב ברוכין לקראת קליטתם של המשפחות.

בדברים שנשא דגן בפני המשפחות החדשות רגע לפני ההגרלה הוא הזכיר את דבר התורה שנשא הרב בסעודה השלישית המשותפת שהם קיימו. לדברי דגן, "כשהרב דיבר בסעודה שלישית על הנבואה של ירמיהו ושל רחל שהיהודים יוצאים לגלות הוא דיבר על התשובה שהקב"ה אומר לה 'מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה ושבו בנים לגבולם'. וזה מרגש כפליים, כי מה זה הגבול של הבנים של רחל? אפרים ומנשה – שזה השומרון. ברוכין יושבת במרכז של נחלת אפרים. אנחנו זוכים ביחד, ואני כבר אומר אנחנו כי זה אנחנו, להיות שותפים בתהליך הלא ייאמן הזה של הקיום של נבואת ירמיהו לבנות את הנחלה מחדש, אנחנו חוזרים לנחלה של הבנים של רחל – אפרים ומנשה בשומרון".

"בעוד כמה דקות אתם כבר לא תושבים של צרפת אלא תושבים של ישראל, של השומרון, של הישוב ברוכין. אנחנו מקבלים אתכם באהבה גדולה ובלב פתוח, ברוכות הבאות וברוכים הבאים הביתה. אני מבטיח לכם שגם בבוכרין וגם במועצה אזורית שומרון נעשה הכל שתהיה לכם קליטה מהירה, קלה כמה שאפשר וטובה" הבטיח דגן למשפחות המתרגשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציין כי מדובר בהמשך פעילות ארוכת שנים של המועצה האזורית שומרון לעליית יהודים לבוא ולגור בשומרון. הפרויקט החל בשנת 2015 ונעשית בשיתוף עם עמותת קליטת קהילות ישראל של שלום ואך ותנועת אמנה, ומאז הגיעו כ 100 משפחות להתגורר בשומרון וכולן נשארו בישראל רובן נשארו בישובים. העלייה לשומרון נמשכה גם בזמן הקורונה כאשר המפגש עם העולים החדשים היה צריך להיעשות בזום. כעת, שוב נעשה המפגש פנים מול פנים, דבר שעורר התרגשות רבה בקרב העולים אשר מצפים לעלות בחודש אוגוסט הקרוב.

צילום: מועצה אזורית שומרון
צילום: מועצה אזורית שומרון
Back to top button