מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכספים אישרה הקלות במס ל-283 עמותות, ביניהן 'עד כאן' ו- 'כייאן'

ועדת הכספים אישרה הקלות במס ל-283 עמותות • בין העמותות שאושרו להן ההקלות, עמותת 'עד כאן' ועמותת 'כייאן', שבעקבות דרישת חברי ועדה ערכה רשות המיסים בחינה נוספת לעניינן

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה היום (שני) הקלות במס ל-283 עמותות, ההקלות ניתנו לעמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה, זאת בהתאם לסעיפים 46 לפקודת מס הכנסה. בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אדם, איכות הסביבה וקליטת עלייה. על מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות ל-כשנתיים פעילות.

בין העמותות שאושרו להן ההקלות, עמותת 'עד כאן' ועמותת 'כייאן', שבעקבות דרישת חברי ועדה ערכה רשות המיסים בחינה נוספת לעניינן, במהלך הדיון ציינו נציגי רשות המיסים כי קיימו שימוע לראשי העמותות, ולא עלה כי פעילותן חורגת מהקריטריונים הקבועים במסגרת ההליך.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, ציין כי הצעת החוק שאושרה לקריאה ראשונה בוועדה, וקובעת כי לא יידרש אישור ועדת הכספים במסגרת אישור הקלות במס לעמותות, אינה מקודמת כעת, ונוכח כך "כרגע אנחנו במצב שהיחסים בין הרשות המבצעת לרשות המחוקקת והרשות השופטת, הם כרגע לא באיזון הנכון. אבל זה המצב כרגע. לכן ביקשנו מרשות המיסים לבצע בדיקה נוספת לגבי 2 העמותות האלה, ושמענו את הממצאים. אני לא מתכוון לעכב אישור עמותות, לכן שיגיעו רשימות שקיבלו את אישור רשות המיסים, נעלה אותן להצבעה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במחאה על כך שהוועדה אינה יכולה להפריד עמותות מהרשימה ולדון בהן בנפרד, הודיעו חברי הכנסת משה גפני וינון אזולאי כי הם מחרימים את ההצבעה.

צילום: ארגון "עד כאן"

יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך: "אני שמח מאוד שאחרי הערמת הקשיים ארגון "עד כאן" חזר היום לוועדה, עבר ויקבל את ההטבה המגיעה לו לפי סעיף 46. הארגון עושה עבודת קודש למען עם ישראל וארץ ישראל ומן הראוי שהמדינה תכיר בכך. המשיכו בעשייתכם הברוכה".

חה״כ קטי שטרית (הליכוד): "ארגון 'עד כאן' היא עמותה העוסקת בביצוע תחקירים ובפעילות ציבורית נגד תופעות שפוגעות בחוסנה ובתדמיתה של מדינת ישראל. מקומם אותי שהוועדה בחרה להיאבק בימין ולתמוך בעמותות שמאל שכן אושרו למרבה האבסורד, במקום להעניק צל"ש למי שדואג למדינה ונלחם למענה בוחרים לפגוע בהם. עמותת "עד כאן" עושה עבודת קודש למען המדינה ואנחנו נמשיך להיאבק למען זכויותיהם".

ח"כ עמיחי שיקלי מסר כי "ארגון "עד כאן" אחראי לכמה מהתחקירים החשובים שראיני כאן לאחרונה כדוגמת הקשר בין בכירי מפלגת רע״מ לפעילי חמאס ומעורבות האיחוד האירופי במימון פעילות ההשתלטות הפלסטינית על שטחי יו״ש. מנגד אישורה של עמותה שעיקר פעילותה היא צעדות שיבה ולאומנות פלסטינית זוהי הזיה מוחלטת המנוגדת מפורשות לחוק יסודות התקציב".

גלעד אך מנכ"ל ארגון "עד כאן" מסר כי "אנו מודים לחברי הכנסת הרבים על עמידתם האיתנה. אישור ארגון "עד כאן" הוא עוד שלב בשמירה על חיילי צה"ל ומדינת ישראל נגד אלה שמבקשים לפגוע בהם השכם וערב. זהו יום היסטורי. אנו נמשיך להיות השכפ"ץ של מדינת ישראל וחיילי צה"ל".

Back to top button