חדשות הארץמבזקים

לפיד תוקף: "מכונת השקרים של נתניהו עובדת שעות נוספות"

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס לפני זמן קצר (שבת) לפרסום של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נגדו והבהיר כי "מכונת השקרים של נתניהו עובדת שעות נוספות".

"בנימין נתניהו פרסם אתמול, לא בפעם הראשונה, פוסט שעוסק בי באופן אובססיבי. הפעם הוא שיתף פוסט של שי גולדן שאפילו במונחים שלו, שזה לא קל, מכיל כמות שקרים מרשימה במיוחד. למען הסדר הטוב, החלטתי לענות לו הפעם. בפוסט המדובר הופיעו שלושה שקרים גסים ובוטים, אז כשירות לקהל הנה גם האמת" כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו והסביר באריכות:

1. לטענתם חשף ערוץ 14 את יומן הפגישות שלי אשר מוכיח שאני עובד רק כמה שעות ביום, אבל נפגשתי עם 30 עיתונאים בחצי שנה. אם ערוץ 14 היה עוסק בעיתונות, הוא היה יודע להבדיל בין עבודה ליומן פגישות. ביום שני האחרון, סתם לדוגמא, בשעה 2:42 לפנות בוקר עוד הייתי בכנסת, אז העברתי את "חוק אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם". כל זה לא מופיע כמובן ביומן הפגישות, כי זה יומן שיש בו רק, נו, פגישות. לא מופיעה שם גם העובדה שבשש בבוקר אני קורא חומר מודיעיני, או עשרות השעות שבהן אני עובד במשרד החוץ. בקיצור, אין שום קשר בין היומן הזה לבין השאלה כמה שעות אני עובד. אגב, חלק מהעבודה שלי הוא באמת להיפגש עם עיתונאים. להבדיל מנתניהו אין לי ערוצי תקשורת שקנו לי אוליגרכים מפוקפקים (כמו ערוץ 14 למשל), כך שאני צריך לעדכן את הציבור בעצמי בכל הדברים הטובים שעושה הממשלה שלנו, שעובדת קשה מאוד בשביל הציבור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. השקר השני הוא מה שנתניהו קורא "מסמך מכירת המדינה לג'יידא רינאווי זועבי", ובו מופיע המשפט הלא ייאמן, "בו הוא (אני) מתחייב להשיב פליטים פלשתינים מ-48 לבתיהם". לפעמים אתה צריך לצבוט את עצמך כדי להאמין שהאיש הזה היה ראש ממשלה בישראל. המסמך הזה, כפי שכבר הסביר עמית סגל, שאינו בדיוק חשוד בתמיכה בממשלה, הוא מסמך דרישות חד-צדדי הזוי במיוחד ששלחה אלינו ח"כ זועבי. אף אחד לא ענה לה עליו, וברור שאף אחד לא התחייב לה על שום דבר. אני מתנגד עקבי ומוחלט לזכות השיבה ומעולם לא התקיים אפילו דיון בעניין. אגב, הייתה בעבר ממשלה בישראל שדווקא דנה בעניין ברצינות. ב-1998 שר המשפטים צחי הנגבי הציע להקים שני ישובים חדשים למען עקורי איקרית ובירעם. לראש הממשלה אז קראו בנימין נתניהו.

3. השקר השלישי בא בתגובה לפרסום של שר הביטחון, שר התרבות והספורט ושלי על פתיחת האפשרות לישראלים לטוס למונדיאל בקטאר. לטענת נתניהו את גולדן, "בדיקה קצרה בגוגל מלמדת שהדבר הוסכם עם פיפ"א לפני תקופה ארוכה." כן, זה מה שקורה כשראש האופוזיציה לא טורח לבוא לעדכונים בטחוניים-מדיניים ובמקום זה מתחיל לסמוך על גוגל.
נכון שיש הסכם עם פיפ״א, אבל כידוע תפקיד הממשלה גם לממש את ההסכם בחיים האמיתיים. במסגרת ההזנחה הכללית של ממשלת נתניהו הם פרסמו את הסגירה עם פיפ״א, אבל לא טרחו לוודא שזה גם קורה, כי מבחינתם הדבר היחיד שחשוב זה מסיבות עיתונאים. אז אנחנו הגענו ושוב טיפלנו בכל מה שהם הזניחו. סיכמנו איך נכנסים ישראלים למדינה שאין לנו יחסים רשמיים איתה, מי מפיק את הויזה, מי מאשר את ההליך. כל הדברים המשעממים האלה שהם ההבדל בין מסיבות עיתונאים ריקות וחלולות לבין ממשלה מתפקדת ויעילה כמו שלנו. ההסכם שהושג השבוע הוא הישג דיפלומטי, מדיני וניהולי. ככה עובדים משרדים מקצועיים שגם יודעים לשתף פעולה לטובת אזרחי ישראל. זה בדיוק ההבדל בין מי שסתם מפזר הבטחות למי שגם מקיים. מי שלא מבין את גודל ההישג לא רוצה להבין. או שהוא שקרן. תחליטו אתם.

ויש לי עוד דבר אחד להגיד לאזרחי ישראל על הפוסט הזה ועל מה שעומד מאחוריו: האמת סופה לנצח." סיכם לפיד.

ארכיון, נתניהו ולפיד. צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button