חדשות הארץמבזקים

"כל אירוע בודד הופך מהר למסע הכפשה נגד רהט וכלל הבדואים"

בעמותת יוזמות אברהם ביקשו להגיב היום (שבת) לאירוע בו נדרס למוות מתנדב משטרת אגף התנועה, עמיחי כרמלי ז"ל וציינו כי "יש להפעיל פעולות ממוקדות במטרה לשנות את תרבות הנהיגה ולחדול מהכתמת הציבור הבדואי כולו".

בהודעה נמסר כי "עמותת יוזמות אברהם מבקשת להביע צער עמוק על מותו של רס״ר עמיחי כרמלי. אנחנו שולחים תנחומינו למשפחתו. לצערנו, זו לא הפעם הראשונה שנהיגה פרועה גובה קורבנות בנפש. תרבות הנהיגה המסוכנת של צעירים רבים, לא אחת ערבים, היא סכנה ממשית לחייהם ולביטחונם של האזרחים כולם, והאזרחים ברחוב הערבי בפרט. אנחנו קוראים למשטרת ישראל ולמשרד התחבורה לנקוט בכל האמצעים כדי לשנות את תרבות הנהיגה הזו מהיסוד, ולהפעיל פעולות ממוקדות וחכמות במטרה למגר את התופעה."

"בנוסף" אמרו בעמותת יוזמות אברהם, "אנחנו קוראים לכלי התקשורת ולפוליטיקאים לחדול מההכתמה הגזענית של החברה הבדואית כולה ולזכור שגם האזרחים הבדואים שומרי החוק הם קורבנות של חוסר הביטחון האישי ברחובות ובכבישים הערביים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתנדב משטרה נדרס למוות במחסום בראשון לציון, ארבעה חשודים נעצרו

מטעם עטא אבו מדיעם, סגן ראש העיר רהט נמסר בתגובה לאירוע הקשה: "אני שולח תנחומיי למשפחת כרמלי על האירוע המצער בו מת המתנדב עמיחי כרמלי ומאחל החלמה מהירה לפצועים. צר לי שכל אירוע בודד, הופך מהר למסע הכפשה נגד רהט וכלל הבדואים. מבלי להשוות באירועי הר מירון מתו יותר מ 45 אזרחים והטיפול היה ועדה ולא נעצר אף גורם עד היום. אני סומך על גורמי החקירה והאכיפה והאשם באירוע עונשו רשום ספר החוקים. אני חוזר וקורא לכלל תושבי מדינת ישראל לחתור לדו קיום, הבנה הדדית וחיים בשלום ובחברות, כי אין לנו דרך אחרת."

חמישה תושבי רהט שנעצרו יובאו לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרם.

עטא אבו מדיעם, סגן ראש העיר רהט
Back to top button