מבזקיםפוליטי / מדיני

חה״כ עאידה תומא-סלימאן לבנט: "עצור את מגמת התחמשות האזרחים"

יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה, חה״כ עאידה תומא-סלימאן פנתה היום (ראשון) לראש הממשלה בנט בבקשה לעצור את מגמת חימוש האזרחים שמסכנת את הציבור לטענתה.

מתוך המכתב: "לאחרונה עולים קולות רבים בזירה הציבורית, אליהם הצטרפת, שקוראים לחימוש מוגבר של אזרחים. הפתרון ל״מתיחות הביטחונית״ הם אומרים – הוא יותר רובים ואקדחים ברחובות הערים בישראל. אך כפי שכל אזרח ערבי יודע לאור גל הפשיעה המשתולל – נוכחותם של נשקים במרחב הציבורי לא מעוררת שום ביטחון, אלא מחדירה חשש עמוק ותחושת רדיפה בנפשם של רוב האזרחים והאזרחיות."

בנוסף, אמרה: "הסכנה הממשית הצפויה ממהלך הגברת תפוצה של נשק לא תפסח על אף אחד ותסכן את כלל הציבור, אך נשים וילדים, כפי שהמציאות לימדה אותנו בדרך הקשה, ובמיוחד במשפחות הסובלות ממילא מאלימות בתוך המשפחה, עלולים להיפגע ביתר שאת. רק בשנת 2020 לדוגמה נרצחו בנשק 12 נשים, מתוכן 5 נרצחו מנשקים ברישיון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שיפור ביטחונם של אזרחיות ואזרחי ישראל אכן הכרחי, אך ברור לכל שחימוש המרחב הציבורי אינה הדרך. על כן אני קוראת לך, תחילה, לחזור בך מהקריאה האומללה לאזרחי ישראל לשאת נשק, ושנית, לעצור כל מהלך באשר הוא שעלול להביא לעלייה במספר כלי הירייה והשימוש בהם במרחב הציבורי.” אמרה לסיום.

כנסת 25.10.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button