חדשות הארץמבזקים

״עולים הביתה״: 16,500 עלו ונקלטו בישראל מפרוץ הלחימה באוקראינה

עובדי משרד העלייה והקליטה קיבלו במהלך השבוע את פניהם של 1,214 עולים חדשים, המהווים חלק מ-16,500 העולים החדשים שנקלטו בישראל מפרוץ הלחימה.

כמו כן, עלו השבוע לישראל 45 שורדי שואה המטופלים ע״י אגף הרווחה של משרד העלייה והקליטה, כמו למעלה מ-500 שורדי השואה שעלו עד כה מפרוץ הלחימה.

במהלך השבוע קלט משרד העלייה והקליטה 525 עולים חדשים בבתי המלון ברחבי הארץ, ובסך הכל שוהים בבתי המלון ששכר משרד העלייה והקליטה עבורם מבעוד מועד 2,663 עולים חדשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בזכות תוכנית הדיור שאישרה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה בשיתוף שרי השיכון והאוצר, 600 עולים חדשים יצאו השבוע מבתי המלון ועברו לדיור קבע בקהילה. הערים הקולטות ביותר מפרוץ הלחימה הינן נתניה, חיפה, תל אביב-יפו וירושלים בהתאמה.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: ״אנו מסכמים שבוע עלייה מרגש מאד עם עשרות שורדי שואה שעלו השבוע לישראל וציינו בחיקנו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אחרי שחולצו זה עתה מהמלחמה הקשה באוקראינה. יש לנו זכות ראשונה במעלה להעניק לשורדי השואה בית מוגן ובטוח ואגף הרווחה במשרד העלייה והקליטה ידאג לכל צרכם ‏ומבוקשם."

"אנו עדים להצלחה הגדולה והמהירה של תוכנית הדיור החשובה שאישרתי בממשלה עם שרי האוצר והשיכון אשר בזכותה מאות עולים חדשים עוברים מידי שבוע לדיור קבע בקהילה ומיישבים את ארץ ישראל. אני מודה לעובדי משרד העלייה והקליטה שעושים לילות כימים על מנת לקבל את העולים החדשים ולשלבם בשוק התעסוקה, במערכת החינוך וכן בלימודי העברית שיעזרו להם להקים חיים חדשים בביתם בארץ ישראל. ממשיכים במלאכה החשובה ולא מורידים רגל מהגז״. הוסיפה.

צילום: לאונורה שילוב ואוליביה פיטוסי

Back to top button