העולם הערבימבזקים

דובר גדודי חללי אל-אקצא: "העימותים יימשכו, ישראל תשלם מחיר כבד"

בהצהרה שפורסמה היום (שישי) של גדודי חללי אלאקצא של הפת"ח נמסר כי "אבו מוחמד, מפקד חטיבת נידאל אל-עמודי אישר את הפעולות הקדושות ההרואיות בתוך השטחים הכבושים" והבהיר כי הן יימשכו.

אבו מוחמד, דובר גדודי חללי אל-אקצא, אמר לערוץ הלבנוני אל-מיאדין כי "סיעות ההתנגדות יגיבו להתקפות הכיבוש ולא יעמדו מהצד. ישראל תשלם מחיר כבד על היהירות שלה".

צילום: מקורות ערבים / msdrnews

חבר הוועד המרכזי של החזית העממית לשחרור פלסטין, מאהר מזהר, אמר, בהתייחסו למתרחש במסגד אל-אקצא, כי "הכיבוש מנסה להבדיל בין האזורים של הפלסטינים כשהמטרה היא חלוקה של הזמן והמרחב באל-אקצא. אני קורא לכל הפלסטינים להשתמש בנשק ולהתעמת עם הכיבוש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מזהר הוסיף כי "ההתנגדות לא תהסס להגן על אנשיה אם הכיבוש ימשיך בהתקפותיו, והאויב לא צריך לעשות משים טיפשיים", הוא ציין כי "נמשכים המגעים עם הפלגים לבלימת התקפות המתנחלים והממשלה הקיצונית. ."

דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע אמר כי "ההמונים בצפון עזה מצטרפים למערכה להגנת ירושלים ומדגישים את הלכידות והתמיכה בעמנו בתוך ערי הפנים הכבושים וירושלים. אנחנו אומרים שהעם הפלסטיני הוא אחד ותוכניות הכיבוש ייכשלו. האויב לא יצליח לממש את תוכניותיו ולחלק את מסגד אל-אקצא בזמן ובמרחב, ולא נאפשר לאויב להמשיך בפשעיו בירושלים."

עוד הוסיף דובר חמאס כי "האומה הערבית והאסלאמית נדרשת להכריז על סולידריות עם עמנו הפלסטיני, ועל העמים לתמוך באל-אקצא, לנתק את הקשרים עם הכיבוש הציוני. אנו קוראים לספק את התמיכה הדרושה לעמידה האיתנה של הירושלמים."

מנהיג חמאס, מוחמד אבו עסכר, אמר במהלך צעדה בצפון רצועת עזה לתמיכה במסגד אל-אקצא: "אנו עומדים היום במסר של הזדהות עם עמנו בירושלים הכבושה, מלב עזה, חממת ההתנגדות. שיטות הכיבוש לא ישנו את המצפן שלנו למסגד אל-אקצא, לא משנה המחיר. אנשינו בירושלים עשו ככל שביכולתם כדי להגן על אל-אקצא, ואנחנו עומדים איתם עד שהכיבוש יעזוב. פלסטין היא הארץ שלנו ומסגד אל-אקצא הוא קו אדום."

חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטש, אמר לטלוויזיה "אל-אקצא", במהלך צעדה בצפון רצועת עזה: "אנו מבטיחים לעמנו בירושלים שאנו איתם, ולא נקבל את הטלת הנרטיב הציוני על מסגד אל-אקצא, ונתנגד לכך. אנו מזהירים את האויב כי ההתנגדות בעזה ובגדה המערבית ובאזור תיכנס עמו לעימות אם ינסה לכפות את הנרטיב והשליטה שלו על אל-אקצא. כל תוקפנות נגד ירושלים תתקבל בתגובה נחרצת כנגד הכובש הציוני. הקרב האחרון בסיכול שחיטת הקורבנות וצעדת הדגלים הוא מסר לכל שכבוד מושג באמצעות ההתנגדות שהצליחה להגן על המקומות הקדושים."

חבר הלשכה המדינית של חמאס, סוהיל אל-הינדי אמר במהלך צעדה בצפון רצועת עזה לתמיכה באל-אקצא: "אנו קוראים לעמנו בגדה המערבית ובפנים הערים הכבושים להתגייס להגנה על מסגד אל-אקצא."

צעדת תמיכה באל-אקצא בצפון רצועת עזה. צילום: מקורות ערבים
צעדת תמיכה באל-אקצא בצפון רצועת עזה. צילום: מקורות ערבים
צעדת תמיכה באל-אקצא בצפון רצועת עזה. צילום: מקורות ערבים
צעדת תמיכה באל-אקצא בצפון רצועת עזה. צילום: אנאס אל שריף
צעדת תמיכה באל-אקצא בצפון רצועת עזה. צילום: אנאס אל שריף

החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין פרסמה הודעה רשמית ובה ציינה: "אנו עוקבים מקרוב אחר הנעשה במסגד אל-אקצא ובכנסיית הקבר, והמתרחש בירושלים, ג'נין וברחבי הגדה המערבית הפלסטינית. לא נאפשר לכיבוש לשנות את העובדות בשטח והסדרי ההבנות שגובשו במערכה על ירושלים במאי האחרון."

כזכור, החל משעות הבוקר המוקדמות פרצו עימותים בין ערבים לכוחות הביטחון בשטח הר הבית. המשטרה פרסמה תיעוד של המתפרעים מיידים אבנים ומפרים את הסדר במקום. מנגד, הפלסטינים מדווחים בכלי התקשורת כי "כוחות הכיבוש ירו מטח כדורי גומי ורימוני הלם לעבר הצעירים שהתפללו. כתוצאה מכך נפצעו מספר מהם, כולל אחד שהוגדר במצב קשה".

במהלך הימים האחרונים וגם היום במהלך הפגנת תמיכה שמתקיימת בצפון רצועת עזה, ארגון הטרור חמאס קרא לצעירים ברחבי הגדה להגיע להר הבית ולהתעמת במקום עם כוחות המשטרה, בקהיר שלחו מסר דחוף לחמאס המנוסח בחריפות ובו דרשו ממנו להסיג את פעיליו משטח אל-אקצא ולהפסיק לאלתר את "הפעילות חסרת התוחלת והמערערת את היציבות בירושלים".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

הסהר האדום בירושלים עדכן כי טיפל בכ- 30 פצועים מכדורי גומי במהלך העימותים בשטח הר הבית, שניים מהם באורח קשה. בנוסף עשרות נפגעו מחנק כתוצאה מירי גז מדמיע שירו כוחות המשטרה לעבר המתפרעים.

צילום: מקורות ערביים / J-MEDIA
צילום: מקורות ערביים / FajerTV

בתקשורת הפלסטינית דיווחו כי ביום שישי הקודם היו 152 בני אדם שנפצעו, בהם קשישים ונשים. זאת בנוסף למעצרם של 476 ערבים, כולל קטינים, שרובם שוחררו מאוחר יותר.

על אף המהומות, אלפי פלסטינים מהגדה המערבית ומיישובי הערים הערביות בישראל הגיעו אל מסגד אל אקצא כדי לקיים את תפילות הפאג'ר ואיתיקף.

צילום: מקורות ערבים / Al Qastal
צילום: מקורות ערבים / Al Qastal
צילום: מקורות ערבים / Al Qastal
צילום: מקורות ערבים / Al Qastal
צילום: מקורות ערבים / Al Qastal
צילום: מקורות ערבים
צילום: מקורות ערבים

Back to top button