צרכנות

מחיר למשתכן – המדריך לשנת 2022

מחיר למשתכן הפכה להיות לאחת מתוכניות הדגל של הממשלה להתמודדות עם יוקר המחייה. אחת מהבעיות המרכזיות בישראל בעשורים האחרונים היא בעיית יוקר המחייה. זוגות צעירים שנמצאים בתחילת הדרך שלהם מתקשים מאוד לרכוש דירה. יש כאלה שאומרים כי רכישת דירה עבור זוגות צעירים היא משימה כמעט בלתי אפשרית. זוהי הסיבה ששר האוצר לשעבר משה כחלון החליט להביא את התוכנית הזאת לשולחן. מה היא בדיוק אומרת? ואיך תוכלו גם אתם להצטרף אליה? המדריך הבא נכתב על מנת לעשות לכם סדר באפשרויות. כך שתוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם מנצלים את האפשרויות שאותן התוכנית מציעה עד תום. מאוד יכול להיות כי פתאום חלום הדירה יהפוך להיות חלום מציאותי.

צילום:freepik

מה מקבלים במסגרת התוכנית?

 

על מנת שתוכלו לפעול בצורה חכמה יהיה עליכם לקרוא כל מה שצריך לדעת על המחיר למשתכן. התוכנית הזאת מאפשרת לזוגות צעירים לקבל הנחה משמעותית ברכישת הדירה הראשונה שלהם. כלומר כל מי שרוצה לרכוש דירה, ייכנס להגרלה שבמסגרתה כמה מהזוגות יזכו להנחה. המדינה מבחינתה מוותרת על ההכנסות שלה במסגרת מכירת הקרקעות על מנת להוזיל את העלויות. הקבלנים כמובן שגם הם נהנים מהמצב מחויבים להציע מספר דירות במסגרת הפרויקט במחיר מסובסד. מחיר שיאפשר גם לזוגות צעירים לשלם אותו, וכך במילים אחרות הם יכולים לרכוש לעצמם את דירת חלומותיהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

כיצד ניתן להיכנס לפרויקט?

 

באופן טבעי הביקוש הוא מאוד גבוה, ולכן לא כולם יכולים להשתתף בפרויקט. על מנת שתוכלו להשתתף בפרויקט יהיה עליכם להיכנס להגרלה באתר של מחיר למשתכן. אחרי שתיכנסו להגרלה, כמובן שתצטרכו לקוות כי השם שלכם יעלה במסגרתה. ברגע שהשם שלכם עולה בהגרלה, תוכלו לבצע את הרכישה בהתאם לתנאים שסוכמו בראש. נכון להיום באתר של מחיר למשתכן תוכלו למצוא הגרלות שונות באזורים שונים בארץ. ההגרלות הגדולות לרוב מעלות שמות של אלפי אנשים שונים שמשתתפים בהן. לכל אחד תהיה את האפשרות לבחור את האזור שבו הוא מעדיף לגור. אך כמובן שככל שתהיו יותר גמישים בהיבט הזה, כך הסיכויים שהשם שלכם יעלה בגורל יגדל בהתאם.

 

מי זכאי להשתתף בהגרלה?

 

על מנת למנוע מצב של עומס יתר, ישנם קריטריונים שונים להשתתפות בהגרלה. יועץ משכנתאות או כל איש מקצוע אחר יכול לספר לכם על התנאים העדכניים נכון לאותה נקודת זמן. מכיוון שמדובר על תוכנית דינמית, התנאים משתנים כמעט כל הזמן, כך שחשוב מאוד שתהיו מודעים אליהם. 

  • אנשים שזוהי הדירה הראשונה שאותה הם רוכשים ולא הייתם בבעלותם דירה.
  • אנשים שלא שכרו דירה במסגרת חוק הגנת הדייר (דמי מפתח) בששת השנים האחרונות.
  • אנשים שאין ברשותם זכויות שונות על בנייה של דירה באזורים שונים בארץ.

כמובן שתמיד תוכלו לבחון את הזכאות שלכם באופן אישי על מנת לבחון את מצבכם בהשוואה לאחרים.

Back to top button