מבזקיםפוליטי / מדיני

הנטיעות בנגב הופסקו בהוראת הממשלה: "רוח גבית לגל האלימות הבא"

נטיעות העצים בנגב בידי קק"ל, עוררה סערה בימים האחרונים בצמרת הקואליציה והביא לאיומים בדבר פירוק הממשלה מצד חברי מפלגת רע"מ, לפני זמן קצר (רביעי) הוחלט, בהוראת הממשלה, להפסיק את העבודות. החלטה זו עוררה סערה וגררה תגובות קשות מצד חברי האופוזיציה וארגונים נוספים.

יו"ר עוצמה יהודית, חה"כ בן גביר בתגובה: "ממשלת בנט מחשיכה את טיפת האור שנותרה ליהודי הנגב. הכניעה למנסור עבאס והעובדה שהמדינה נושאת ונותנת עם פורעי חוק ועוצרת את הנטיעות היא לא רק פרס לטרור ועידוד אלימות אלא גם הרמת דגל לבן של המדינה כלפי הפורעים."

לדברי מנכ"ל ארגון 'הביטחוניסטים', תא"ל במיל' אמיר אביבי: "צריך להבין נכון את סוגיית הנגב, לא מדובר על סכסוך קרקע בין שכנים. מדובר על היכולת למשול, מדובר במבחן משילות ופשרה בו כמוה ככישלון. לא מתפשרים על ערכים ציוניים ולא מתכופפים לאלימות חסרת בסיס של מניעת נטיעות בכוח על אדמות מדינה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר הציונות הדתית, חה״כ בצלאל סמוטריץ׳: "יום עצוב למדינה היהודית. ממשלת ישראל נכנעה לטרור ולאלימות של שלוחת חמאס בישראל. מדינת ישראל נמכרה לתנועה האיסלאמית, ואין קו אדום שהממשלה הזאת לא תחצה כדי לשרוד פוליטית. עצירת הנטיעות באדמות המדינה ככניעה לרע"מ היא חרפה שאין עליה מחילה. ממשלת בנט – עבאס מסכנת את המשך המפעל הציוני."

מתנועת 'רגבים' נמסר: "מפלגת רע"מ והבדואים הבינו כי ישפיעו על צעדי הממשלה באמצעות לחץ ואלימות קשה. מי שמתקפל בפני טרור ולחצים מזמין עליו את גל האלימות הבא. בנט ושקד ביקשו מהציבור לבחון את הממשלה במעשים ולא בדיבורים. נכון להיום, החלטת הממשלה להיכנע ולהקפיא את הנטיעות הינו מעשה המדבר בעד עצמו. הקול קול שקד, והמעשים מעשי עבאס."

צילום: תנועת רגבים

חה״כ ניר ברקת מסיעת הליכוד הגיב אף הוא להחלטה ואמר: "החלטת הממשלה להפסיק את הנטיעות בנגב היא כניעה מבישה לטרור ולאלימות! הגעתי לנגב יחד עם מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניצב יורם הלוי, כדי לחזק ולגבות את כוחות הביטחון ואת אנשי קק״ל ולהעביר את המסר כי מול הפורעים מהפזורה הבדואית יש לפעול ביד ברזל וללא רחם! הממשלה מפקירה את גורל הנגב לתנועה האסלמית ולגורמי טרור״.

ממארגני מחאת "הקו האדום" נמסר: "היום הורד דגל ישראל לחצי התורן. ערכי היסוד של מדינת ישראל הוכנסו למשא ומתן. הדגל, הציונות, השפה, היהדות ואופייה של המדינה הוכנסו למשא ומתן. ממשלה שלא מסוגלת להגן על הנגב, לא מסוגלת להגן עלינו ואין לה זכות קיום. ביום שלישי הקרוב נמשיך במאבק נגד הממשלה הזו ונצא יחד ל-100 צמתים וגשרים ברחבי הארץ כדי לומר לממשלה מספיק, מספיק עם ההפקרות הזו".

Back to top button