מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום הוגש נגד אב ובנו מרהט בגין סחיטה באיומים של קבלנים באריאל

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום כנגד עמר אלקסאסי ובנו חאלד אלקסאסי, בגין סחיטה באיומים, איומים, היזק לרכוש בזדון, גניבה, עיסוק בשמירה ללא רישיון ועוד. זאת לאחר שהנאשמים פעלו ללא רישיון שמירה בתוך העיר אריאל, לשם גביית דמי חסות מקבלנים שונים תוך הטלת אימה ואיומים בפגיעה ברכוש ופרנסת הקבלנים.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אלעד ברק, במהלך 2019 זכתה חברת ט.נ בע"מ במכרז בעיר אריאל, טרם תחילת העבודות יצא הקבלן ומ.ל מהחברה הכלכלית של אריאל לסיור באתר. באותה עת שהה עמר באתר בתוך מבנה ארעי במטרה לגבות דמי חסות. הקבלן הבהיר לעמר כי נדרשת שמירה באתר כיוון שהעבודה נעשית בשיתוף עם עיריית אריאל.

בסמוך להתחלת העבודות באתר ראה מ.ל כי עמר עדיין נמצא בתוך האתר שלא כדין וכי המבנה הלא חוקי עומד במקומו, משכך ביקש מעמר להתפנות מהאתר ולפרק את המבנה הלא חוקי. למחרת האירוע התקשר עמר אל מ.ל והשניים קבעו להיפגש בסמוך לאתר. בפגישה איים עמר על מ.ל ובין היתר אמר לו: "אתה לא מכיר אותי, אני לא מתפנה מפה ואני שומר בכל אריאל". מ.ל השיב לעמר שהוא רשאי לעבוד היכן שיחפוץ אך לא בשטח האתר. על רקע האיום הוצא צו פינוי למבנה. משנחשף מ.ל לפעילותם של הנאשמים באריאל, החל לברר עם קבלנים הפועלים בעיר האם הם מאוימים על-ידי הנאשמים ואף להתריע בפני גורמים שונים בעירייה מפני הנאשמים הגובים דמי חסות. לאור האמור ועל מנת להניעו לחדול מתלונות אודות פעילות הנאשמים בעיר אריאל, ניגש עמר אל מ.ל במהלך אירוע בו נכחו השניים ואמר לו "הנה עכשיו אתה בידיים שלי" בכוונה להפחידו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם תחילת העבודות של חברת ט.נ בע"מ באתר והצבת כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) פנה עמר מיוזמתו אל מ.א.ג (בעלי החברה), וציין בפניו כי שמירה באזור היא חשובה בשל סכנת גניבות, תוך שהוא מבהיר כי מוטב לו לשלם עבור שירותי השמירה של הנאשמים, אחרת החברה שבבעלותו תסבול מגניבות ונזקים לכלי צמ"ה ולרכוש. בעקבות פניותיו המאיימות של הנאשמים, חשש מ.א.ג כי אם לא יעסיק אותם יגרמו לו נזקים ולכן שכר את חאלד בעבור שכר חודשי. משגילה מ.א.ג שחאלד נטל סולר מכלי צמ"ה מבלי רשות, פיטר אותו וחדל לשלם לנאשמים. נוכח סירובו של מ.א.ג לשלם החליטו עובדים באתר לאסוף מגבית ולשלם לנאשמים במזומן זאת כדי שלא יפגעו בכלים ותיפגע פרנסתם (של העובדים). במקביל שלחו הנאשמים לאחד העובדים באתר ולמא.ג תמונות של כלי צמ"ה ואמרו להם בלשון מאיימת שחבל שאין שמירה של הנאשמים. משסירב מ.א.ג לשלם, נגרם נזק לרכושו. בסך הכל העבירו העובדים כ 20,000 ₪ לנאשמים ואילו מ.א.ג העביר סך של כ 50,000 ₪.

בנוסף, במהלך 2019 זכתה חברת א.ע הנדסה במכרז לביצוע עבודות תשתיות בעיר אריאל. עם תחילת העבודות והצבת כלי צמ"ה באתר, פנו הנאשמים לנציג החברה והעבירו מסר לפיו הם האחראים הבלעדיים על השמירה באריאל והציעו לשמור באתר. נוכח ההתנהגות המאיימת ובעקבות חשש שהנאשמים יפגעו בכלי הצמ"ה ויגנבו רכוש, שכרה החברה את חאלד בעבור שכר חודשי ששולם לחברת שומרי הבירה בע"מ.

כחלק מתכנית הסחיטה ובמטרה להניע את ב.ע (בעלי החברה), לשלם יותר דמי חסות גנב חאלד כ-25,000 ליטר סולר, למרות האמור ב.ע לא נענה לדרישה לשלם יותר. לאור סירובו של ב.ע, נטל חאלד רכוש מהאתר. ב.ע גילה על גניבת הרכוש והגיש תלונה על כך למשטרה. ניסיונותיו של ב.ע לפנות אל חברת "שומרי הבירה" ולהחליף את הנאשמים בשומרים שאינם משתייכים למשפחת הנאשמים לא צלחו, מחמת שליטת הנאשמים בשירותי השמירה בעיר אריאל. משכך ומתוך חשש לפגיעה חמורה יותר ברכושו, המשיך לשלם ב.ע לנאשמים דמי חסות. בסך הכל העביר ב.ע לנאשמים כ 184,000 ₪.

משנודע לנאשמים שמתנהלת בעניינם חקירה פלילית, פעלו לשבשה, הין ניתר ביקש עמר מחאלד למחוק את כל התכנים המפלילים הנוגעים לדמי הסחיטה, ממכשיר הפלאפון שברשותו, כדי להעלים ראיות ולהכשיל חקירת משטרה.

בנוסף, בין השנים 2019 עד 2021, ארגנו הנאשמים שירותי שמירה ועסקו בשמירה ללא רישיון שמירה מאת ועדת הרישוי וזאת בניגוד לחוק.

צילום: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח