בריאותמבזקים

ביה"ח אסותא אשדוד: לאחר 210 יום – נמצא מוסד שיקומי מתאים עבור מבקש מקלט מסודן

עבדאללה אדם, מבקש מקלט מסודן בן 33, התקבל בבית החולים לאחר שעבר אירוע מוחי קשה. הוא טופל במחלקת טיפול נמרץ כשבועיים בעודו מורדם ומונשם ולאחר שחל שיפור במצבו הועבר להמשך טיפול והשגחה לפנימית ב' בביה"ח. משום היותו חסר ביטוח רפואי מכל סוג נוצר קושי לממן את טיפוליו השונים אך הודות לשיתוף פעולה של מחלקת עבודה סוציאלית בביה"ח על מול מחלקת עבודה סוציאלית של משרד הבריאות נמצא מקור מימון חריג עבורו.
 
בשל היעדר הביטוח הרפואי התקשו בביה"ח למצוא לעבדאללה מחלקת שיקום כפי שנדרש לאחר אירוע מוחי קשה והוא נאלץ לשהות בבי"ח למעלה מ- 210 יום.

בתקופת אשפוזו, טופל בביה"ח על ידי הצוות הרפואי והסיעודי של פנימית ב וזאת לצד מתן טיפול רב תחומי של ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, עבודה סוציאלית, קלינאות תקשורת ותזונה ובפועל, קיבל טיפול שיקומי במסגרת מחלקה פנימית של ביה"ח.

כאמור, היום לאחר 210 יום מועבר עבדאללה להמשך טיפול ושיקום במחלקת נפגעי ראש של בית החולים תל השומר.
 
אנסטסיה קלוצרוב, אחות אחראית מחלקה פנימית ב', אמרה: "מדובר במקרה מרגש מרגש מאוד, של אדם צעיר, ללא משפחה או תמיכה מכל סוג, שנאלץ לשהות במחלקה זמן ממושך ביותר. זו הייתה זכות אנושית לקחת חלק בתהליך השיקום שלו ואנחנו מאוד שמחים שנמצא לו המקום הראוי לתת לו את המענה הרפואי הנכון לצרכיו"
 
ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים, אמר: "ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, פועל על פי סטנדרטיים של מקצועיות ויחס אישי, אך מעל הכל באנושיות ורגישות חסרת פשרות. כל אדם נברא בצלם אלוהים, וכל אדם יקבל אצלנו את הטיפול הטוב ביותר ללא הבדל דת, מין או אזרחות. אני גאה בצוותים שלנו, שרואים לנגד עיניהם את ערכי היהדות והאנושיות לפני הכל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות אסותא אשדוד
Back to top button