חדשות חוץמבזקים

טראמפ לנתניהו: "Fuck him", נתניהו מגיב: "היה חשוב לי לברך את ביידן"

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ תקף את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו וסיפר כי לא דיבר איתו מאז ש"רץ לברך את ביידן" על ניצחונו בבחירות והוסיף, "Fuck him".

כידוע, השניים בתקופת כהונתם היו בעלי ברית פוליטיים קרובים מאוד במשך ארבע השנים שבהן חפפו בתפקיד, כך לפחות זה נראה בפומבי. נתניהו אף השתמש ביחסו הקרוב לטראמפ, לטובת קמפיין הבחירות לראשות הממשלה בישראל כשהוא רץ תחת הסלוגן "נתניהו ליגה אחרת", כשהוא מצולם יחד עמו.

צילום: Jack Guez/AFP דרך Getty

טראמפ סיפר כי התאכזב נורא לדעת כי "האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי נתניהו, האיש שעשיתי עבורו יותר מכל אדם אחר שעבדתי איתו… ביבי יכול היה לשתוק. הוא עשה טעות איומה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טראמפ ציין כי הוא פעל על מנת להבטיח את הישרדותו הפוליטית של נתניהו, אך לא קיבל את אותו סיוע בתמורה, "אהבתי את ביבי, אני עדיין אוהב אותו, אבל אני אוהב גם נאמנות. האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי. ולא רק שהוא בירך אותו, הוא גם צילם את זה בוידאו".

כזכור, עובדתית נתניהו ממש לא היה הראשון לברך את ביידן, הוא המתין יותר מ-12 שעות לאחר שרשתות התקשורת בארצות הברית הכריזו על ניצחונו בבחירות. בישראל אף מתחו ביקורת על כך שנתניהו מתמהמה.

טראפ הוסיף כי הוא היה בהלם כשאשתו מלניה שתפה אותו בסרטון הברכה של נתניהו. טראמפ הזכיר כי סייע רבות לראש ממשלת ישראל בכך שהחליט לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, שהעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים ובכך שהחזיק כוחות צבא באזור ואף הכיר ברמת הגולן כחלק מישראל. "ממש לפני הבחירות בישראל באפריל 2019, כשנתניהו פיגר בסקרים, הוא היה מפסיד בבחירות אילולא המעשים שלי", ציין טראמפ.

היום (שישי) הגיב נתניהו למתקפה של טראמפ ואמר: "אני מעריך מאוד את התרומה הגדולה של הנשיא טראמפ למדינת ישראל ולביטחונה. אני גם מעריך מאוד את החשיבות של הברית האיתנה בין ישראל לארה״ב ועל כן היה חשוב לי לברך את נשיא ארה״ב הנכנס."

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו נפגש עם טראמפ בניו יורק – 26-09-2018. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון /לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button