חדשות הארץמבזקים

לראשונה בעולם: מערכת התמצאות ומידע על בעלי החיים בספארי לעיוורים ולקויי ראיה

בחודשים האחרונים הותקנה בספארי מערכת מיוחדת שמאפשרת לאנשים לקויי ראיה ועיוורים ליהנות מבילוי בספארי. מדובר במערכת Right Hear שהיא מערכת ניווט ומידע שהותאמה במיוחד עבור הספארי ומאפשרת למבקרים שנעזרים בה לדעת בכל רגע נתון היכן הם נמצאים ולקבל מידע זואולוגי וסיפורים אישיים על בעלי החיים ב- 64 חצרות.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, יו"ר הספארי וסגן ראש עיריית רמת גן עו"ד רועי ברזילי בליווי אחראית הנגישות של העיריה אורית אמיתי ונציג הצעירים בעיר רמת גן ליר לוי בליווי תמוז סטי אחראית הנגישות בספארי עמלו על התקנת המערכת שפרוסה בכל רחבי גן החיות של הספארי. באמצעותה כל מבקר שמוריד את האפליקציה יכול להתמצא בקלות בספארי ולדעת בכל רגע נתון מול איזה בעל חיים הוא עומד. בנוסף כאמור, באמצעות המערכת ניתן לקבל מידע זואולוגי מרתק ושלל סיפורים על בעלי חיים.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, אמר: "המערכת המיוחדת היא הדרך שלנו להנגיש את הספארי גם לאנשים שבעבר כנראה נמנעו מלהגיע לבקר אצלנו מחשש שלא יוכלו ליהנות מבילוי כמו כולם. כעת מעבר לאווירה המיוחדת לקולות ולצלילים, מבקרים עם לקויות ראיה ועיוורון יוכלו גם להסתובב בחופשיות לבד או עם המשפחה ולהרגיש שהם חלק מהספארי ומהאווירה. בנוסף הם יוכלו ליהנות מהדרכה צמודה, אותה ישמעו דרך האפליקציה. לא פחות חשוב הוא המסר למאות אלפי הילדים המבקרים מדי שנה בספארי וייחשפו לרגישות העירונית שלנו לנגישות לכולם ולאנשים עם צרכים מיוחדים בפרט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מבקר בספארי, חזי אליהו, סיפר: ״סגירת מעגל״ עברו כמה שנים מהיותי אבא צעיר שנאלץ לחפש מכרים, חברים ומשפחה שיצטרפו לבילוי בספארי, בילוי נפלא לאוהבי בעלי חיים. השבוע חוויתי תיקון: הגעתי עם חברי לירון ישורון יועץ הנגישות, שתיכנן את הנגישות וההמלצות. לאחר מספר דקות, טיילתי בשבילים באופן עצמאי כשידעתי בדיוק ליד איזו חצר אני ובהסטת הנייד על צירו מה הכיוון המדויק שעלי ללכת בלי צורך בהכוונה. כל ההוראות והמידע עטפו אותי דרך הרמקול של הנייד. המידע על בעלי החיים כלול בהנגשה, כך שאדם עיוור יכול בהחלט גם לתאר ולשתף את הילדים.

עוד אמר: "העובדה שעכשיו אני יכול לטייל בספארי לבד או עם המשפחה שלי ואפילו להוביל, ולא לוותר על הבילוי המשפחתי זהו מבחינתי רגע מרגש ומשמח במיוחד. אני מודה לראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ואורן בן יוסף מהספארי על בניית המערכת הייחודית והחוויתית הזו שמאפשרת לי גם למלא את שעות הפנאי שלי בחוויות מרגשות ומעצימות. תודה גם לחברת righthear על מתן הפתרון הטכנולוגי. ההמלצות והקשב הרב לאוכלוסיית העיוורים. כך צריך לתכנן וליישם הנגשה בעיני. פילים, אשוב בקרוב."

צילום: דוברות הספארי

Back to top button