מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה תמר זנדברג בדיון בוועדת הפנים בנושא קצא"א: "אני ממש מציעה לא לנסות אותנו"

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הגיעה היום (שני) לדיון בנושא ההשפעות הסביבתיות של הסכם קצא"א, שנערך בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יוראי להב הרצנו. בדיון השתתפו גם סמנכ"לית רישוי עסקים ותעשיות במשרד להגנת הסביבה, שולי נזר, ומנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, רני עמיר.

במהלך הדיון אמרה השרה תמר זנדברג: "עמדת המשרד להגנת הסביבה והמדיניות שאימץ, היא אפס תוספת סיכון למפרץ אילת. דליפות קורות ודליפות קרו, בניגוד לטענות, כולל בשנים האחרונות. שמענו בימים האחרונים שאולי קצא"א רוצה לעקוף את הרגולטור הסביבתי. אין דרך לעשות את זה ולעקוף את המגבלות הקיימות לשינוע הנפט, ולכן לא נסכים לתוספת סיכון משינוע הנפט במפרץ אילת. אני ממש מציעה לא לנסות אותנו בעניין הזה. זו עמדת הרגולטור, היא עמדה ברורה וחדה, והיא תקוים".

עוד אמרה השרה תמר זנדברג: "כמו כל מדיניות ממשלתית, השאלה היא האם ישנם שיקולים כלכליים, מדיניים או אנרגטיים שיכולים להאפיל על הסיכון הסביבתי החריף הזה. התשובה היא שאין כאלה. אף אחד מהשיקולים לא שווה את הסיכון המשמעותי למפרץ אילת, שיכול להיות בלתי הפיך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה תמר זנדברג פנתה בדבריה למנכ"ל קצא"א: "ההסכם הזה הוא הסכם מעבר בצינור בשביל להגיע מאסיה לאירופה. אין פה ולו חבית אחת שמיועדת למשק הישראלי. חגגתם את מזכר ההבנות והפצתם אותו לציבור כדבר שהוא מעשה עשוי, ואז אתם אומרים שביטול יהיה מסר לא נכון לחברות שאתם סוחרים איתם. ניסיתם להוביל את ממשלת ישראל בכחש, שאתם תובילו את המדיניות במקום הממשלה, ועכשיו כששמים לכם ברקס אתם מזדעקים ".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח