מבזקיםפוליטי / מדיניצבא וביטחון

פניה לשרי הממשלה: "הימנעו מאישור עמיר פרץ לתפקיד יו"ר תע"א"

התנועה לטוהר המידות פנתה היום (שלישי) לשרי הממשלה על רקע כוונתו של שר הביטחון בני גנץ להביא לאישור הממשלה את מינויו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית, וזאת הגם שמינויו נפסל על ידי הוועדה לאישור מינויים בחברות ממשלתיות (ועדת גלאור).

במכתב כתבה התנועה כי "השימוש התקדימי כמעט שמבקש השר גנץ לעשות בסעיף אינו ראוי ואינו עומד בהוראות הדין, וכי אין כל הצדקה למנות את מר פרץ, שלו זיקה פוליטית בולטת לגנץ על רקע המשך כהונתו בממשלה ה-35 בזיקה לגנץ שכיהן אז כראש הממשלה החלופי. שימוש שכזה הינו בלתי סביר בעליל ונוגד את הדברים שקבע היועץ המשפטי לממשלה עצמו, לפיהם יש לעשות שימוש בסעיף העקיפה רק במקרים חריגים בלבד ועל בסיס טעמים כבדי משקל. "פריצת הסכר" ואישור המינוי ועקיפת הוועדה בפעם הראשונה יפגעו בוועדה ובמעמדה, ובאמון הציבור במינוי עצמו ובטוהר ההליך שקדם לו. על כן, כתבה התנועה לטוהר המידות, כי מצופה מהממשלה שלא לאשר את המינוי ולהתנגד להצעתו של השר גנץ."

כמו כן, התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ״ש אביחי מנדלבליט ולכל שרי הממשלה בעניין מינויו של עמיר פרץ לכהונת דירקטור בתעשייה האווירית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנועה לאיכות השלטון הדגישה בפנייתה את חומרת המקרה כשציטטה את שר האוצר אביגדור ליברמן שדיבר מפורשות על עקיפת סמכות החלטת ועדת המינויים.

התנועה ציינה במכתבה כי המינוי, שיתבצע בניגוד להחלטת הוועדה, לאינטרס הציבורי ולכללי המינהל התקין, עולה כדי ״תקדים מסוכן ביותר, אשר עשוי להביא לדריסת הוועדה ולפתוח פתח לשורה של מינויים פוליטיים עתידיים, ובהתעלם מקביעות הוועדה המקצועית. זהו פתח למדרון חלקלק״.

עוד הוסיפה התנועה לאיכות השלטון כי ״מינוי בניגוד לחוות-דעת הוועדה לעניין הכשירות מהווה חריגה מסמכות״. נזכיר, כי מעולם לא מינו ממשלות ישראל מועמד בניגוד להחלטת וועדת המינויים.

״אשר על כן, ולאור כל האמור לעיל, נתכבד לבקשכם כי תימנעו מהבאת מינויו של מר פרץ לממשלה, וכי תפעלו בהתאם לחוות דעת הוועדה בהקשר זה, כנדרש בחוק״, חתמה התנועה לאיכות השלטון.

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

תגובה אחת

  1. הכי מתאים.לכל המלעיזים שחלקם חב לו את חייו,בשל כיפת ברזל.תרדו מהעץ!!

Back to top button