מבזקיםצבא וביטחון

נצ"מ תומר אלדר מונה לתפקיד מפקד מג"ב דרום

טקס החלפת פיקוד במרחב מג"ב דרום התקיים היום (ראשון) בבסיס מג"ב דרום בבית גו'ברין, במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, סגן מפקד מג"ב, תת-ניצב בריק יצחק, מפקד מג"ב דרום היוצא שכיום מפקד מג"ב איו"ש, תת-ניצב ג'יהאד חסן, מפקד מג"ב דרום הנכנס, נצ"מ תומר אלדר, ניצב בדימוס שלמה קעתבי, מייסדו ומפקדו הראשון של מג"ב דרום, ראשי מועצות אזוריות, מנהלי ונציגי גופי הביטחון והאכיפה. סגל פיקוד בכיר של מג"ב ומחוז דרום, מפקדים, מפקדות, לוחמים ולוחמות, מתנדבים ומתנדבות.

את תנ"צ ג'יהאד חסן, שמונה למפקד מג"ב ביהודה ושומרון, החליף נצ"מ תומר אלדר, ששימש בתפקידו האחרון כסגן מפקד החטיבה הטקטית של משמר הגבול.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר בנאומו: "בימים אלו משמר הגבול בכלל ומרחב מג"ב דרום פרט מתעצם ומחזק את יכולותיו המבצעיות, הטכנולוגיות והמודיעיניות בהתאם לאתגרי השעה ולמציאות המשתנה. הקמת הזרועות המבצעיות והצטיידות ביכולות מתקדמות יכינו את יחידות המרחב לקשת רחבה של משימות באופן מיטבי ואפקטיבי. מפקדי ולוחמי מג"ב דרום – מרחב הפעולה הנתון בידכם הוא עצום וככל שתשאפו לחתור ליוזמה ונטילת אחריות משימתית כך שתפיעו על אפקטיביות המבצעית. המרחב זוכה היום למפקד איכותי, דינמי ויוזם, עתיר ניסיון פיקודי ומבצעי ובהובלתו אני מצפה שתצעידו את המרחב לשיאים חדשים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד החיל פנה למפקד מג"ב דרום הנכנס ואמר: "תומר – כניסתך לתפקיד הייתה קשוחה ומאתגרת אך כוחנו נמדד לא רק בהישגים מבצעיים אלה גם בתקופות קשות. בחרתי בך לפקד על המרחב בשל יכולותיך וכישוריך, אין לי ספק שתדע לפעול בחוכמה ולהפיק תבונה בחשיבה היצירתית המאפיינת אותך. אני סמוך ובטוח שתעשה זאת יחד עם מפקדים מצוינים ומאות לוחמים ולוחמות מיומנים ונחושים."

בהמשך פנה מפקד משמר הגבול אל מפקד מג"ב דרום היוצא ואמר: "בתקופת כהונתך כמפקד מג"ב דרום הובלת את המרחב להישגים מרשימים בכל התחומים. באהבת האדם ובתכונות הייחודיות המאפיינות אותך אתה משמש דוגמא ומופת לפקודיך. קידומך בחיל משקף את האמון שלי בך והערכה הרבה על פועלך." לסגן ניצב חן רחמיאל: "אני מבקש להוקיר לך תודה על ששימשת ממלא מקום מפקד מג"ב דרום, על האופן שבו הובלת וניהלת את המרחב בחודשים האחרונים. ביצעת זאת באופן ראוי להערכה."

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר אמר בדבריו: "עם כניסתי לתפקיד הקמתי 4 מפקדות ועל מג״ב דרום הוטלה האחריות לטפל במעלולי הפשיעה של העיר רהט אשר השפיעו ישירות על תחושת הביטחון של תושבי האזור. פעלתם שם ללא לאות, לילות כימים ונוכחותכם הורגשה היטב. כאן המקום להודות לסנצ חן ירחמיאל, סגן מפקד מגב היוצא, אשר פיקד על היחידה בחודשים האחרונים. חן הוביל את הלוחמים למשימות שהוטלו עליהם, יזם וטיפל בתופעות הפשיעה בחברה הערבית. לך ג'יהאד, מפקד מג"ב דרום היוצא, תודה על תקופה של הובלה ועבודה משותפת למען הנגב. אתה מסיים תקופה ארוכה של פעילות מבצעית בדרום, הארגון והעומד בראשו הכירו ביכולות שלך וקודמת לדרגת תת ניצב. אני סמוך ובטוח שהניסיון הרב אותו צברת פה יעמוד לימינך בתפקידך הנוכחי. לפקד ולהוביל את מג״ב דרום לאתגרים הרבים שעומדים לפתחו ולפתחנו נבחר תומר אלדר שהועלה לדרגת ניצב משנה. תומר חזרת למגב דרום לאחר מגוון תפקידים מבצעיים ופיקוד ואנו כבר רואים את ניצני העשייה שלך בשטח. אין לי ספק שתעמוד במשימה בכבוד, תכבוש כל יעד ופסגה ותוביל את מגב דרום לשיאים חדשים. מכאן ברצוני להודות למשפחות שלכם שבלעדיהם לא הייתם מצליחים, הם מהווים עורף חזק ותומך ולא אחת מוותרים עליכם בחגים ובשבתות ועושים הכל כדי לחזק ולתמוך בכם."

מפקד מג"ב דרום היוצא שמונה למפקד מג"ב איו"ש, תת-ניצב ג'יהאד חסן אמר: "לפני כשלוש שנים בכניסתי לתפקיד שקדתי יחד עם סגל הפיקוד של המרחב בתוכנית עבודה אופרטיבית בכלל המישורים המקצועיים, הערכיים והמבצעיים. כל זאת על מנת לתת מענה אפקטיבי והולם לאתגרים שניצבו לפנינו. העשייה שלנו התאפיינה בקשת רחבה של פעילות ברמה המיקרו טקטית ועד למפקדות משימתיות במחוז דרום. תכליתן של פעילויות אלו היו שמירת הביטחון והסדר הציבורי בקרב האזרחים בגזרה. לצד הצלחות חווינו אירועים מורכבים אשר איתם התמודדנו בשקיפות מלאה, ביושרה מקצועיות ובנחרצות יתרה. עלינו לצעוד תמיד בנתיבות ערכיים כי מי שמאבד אותם מאמד את עצמו לדעת."

מפקד מג"ב דרום הנכנס, נצ"מ תומר אלדר אמר בדבריו: "ידעו תושבי הדרום יהודים וערבים כאחד שאנו פה לעטוף, לדאוג ולשמור על ביטחונם, לעשות ככל יכולתנו לייצר פה מקום בטוח ליצירה, לפריחה, לחיים בטוחים ושקטים כפי שחלמו כובשי הנגב במבצע יואב בשנת 1948. מנגד ידעו תושבי הדרום שאנחנו פה לעשות סדר, ומבחינתי כל עובד ציבור וכל זוג עיניים בשטח הם גורמי אכיפה ,אנחנו פה להשפיע יד ביד עם המחוז הדרומי וכלל מתנדבי המרחב ,לעצור את האלימות, הבריונות בכבישים, סחר בסמים, שימוש בנשק חם וכלל גווני הפשיעה, זאת אני מבטיח נעשה ללא היסוס ,ביד קשה , בנחישות ובתקיפות."

נצ"מ תומר אלדר מונה לתפקיד מפקד מג"ב דרום
צילום: דוברות המשטרה
נצ"מ תומר אלדר מונה לתפקיד מפקד מג"ב דרום
צילום: דוברות המשטרה
נצ"מ תומר אלדר מונה לתפקיד מפקד מג"ב דרום
צילום: דוברות המשטרה
נצ"מ תומר אלדר מונה לתפקיד מפקד מג"ב דרום
צילום: דוברות המשטרה
נצ"מ תומר אלדר מונה לתפקיד מפקד מג"ב דרום
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button